• Archiwalne
28 maj 2024
 / 19.00

Very Funny

Gruba i Głupia / 75 min / 18+
  • bosch /
  • humor /
  • nagość /
  • szekspiroff 2023
etr

Nagrody i wyróżnienia

    • Nagroda główna konkursu SzekspirOFF na 27. międzynarodowym Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku
    • Nagroda Dziennikarzy na 27. międzynarodowym Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku
    • Duet Gruba i Głupia występował na najważniejszych wydarzeniach teatralnych w kraju: Festiwalu Boska Komedia, Teatropolis 2024 / Festiwalu Sztuki Aktorskiej w Łodzi, Warszawskich Spotkaniach Teatralnych

Gruba i Głupia, czyli Patrycja Kowańska i Dominika Knapik – twórczynie na co dzień pracujące w teatrach w rolach reżyserek, choreografki i dramaturżki – umieszczają tym razem siebie na scenie. Dynamikę duetu eksplorują przez pryzmat własnych ciał, a do emplois współczesnych artystek freelancerek przymierzają kondycję błazna. Czerpiąc z Szekspirowskiego imaginarium, zestawiają swoje wyraźnie odmienne sylwetki z bohaterami sztuk. Gruba-Kowańska ma warunki, aby performować rubasznego Falstaffa. Głupia-Knapik przywołuje błazny zwinne, wygimnastykowane w ruchu i słowie. Autorki podejrzliwie przyglądają się Szekspirowi i „tradycji artysty geniusza”. Opierają się zarówno na jego błyskotliwym tekście, jak i na własnych żartach czy przewrotnych choreografiach.

 

Dzieło Dominiki Knapik i Patrycji Kowańskiej jest jazdą bez trzymanki przez szekspirowskie sceny błazenady, ale opowiada też o innych sprawach: o poczuciu żenady i umiejętności wykorzystywania jej, o granicach w stosunku do swojego ciała, o queerowości, o odwadze i o dyrektorach teatrów nie odpisujących na maile. [...] A przede wszystkim — jest bardzo dużo humoru, a także dystansu do siebie i do spektaklu. - Przemysław Gulda

 

Dryfując na „Statku głupców” Boscha, igrają z teatralnymi konwencjami, dekonstruując stereotypy dotyczące politycznego potencjału płci, ciała i nędznego losu freelancerek. Stawiają szereg niewygodnych pytań dotyczących (artystycznej) pracy, wyciągając zamiecione pod dywan smrodki. Robią to, czego nie powinny robić. Mówią to, czego nie powinny mówić. Posługują się błazeństwem „jak koniem trojańskim, w którym kryje się cała armia zmyślnych konceptów…”. Wykorzystują do tego archiwa przeszłych i przyszłych procesów twórczych, mierząc się przy tym ze swoimi kompleksami i ambicjami. To będzie tragi(komi)czne w skutkach. Być może przyjdzie im pochować nawet własny talent i marzenia? VERY FUNNY.

W spektaklu pojawia się nagość / efekty stroboskopowe / efekty dymienia /

Bilety w cenie 18 zł w przedsprzedaży do nabycia na przez stronę www kina oraz serwis Interticket.pl, (bilety w dniu seansu 20 zł).
Miejsce projekcji: Dach / Taras Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego (taras na 1 piętrze nad częścią administracyjną Teatru).

WIĘCEJ INFORMACJI:
www.KinoNaSzekspirowskim.pl
https://www.facebook.com/kinonaszekspirowskim

BILETY:
https://kinonaszekspirowskim.interticket.pl/

Organizatorem i pomysłodawcą kina jest Stowarzyszenie Kulturalne Hamulec Bezpieczeństwa.
Główni partnerzy:” Gdański Teatr Szekspirowski, KINO PRO, Fundacja Nowa Strefa Kultury, Miasto Gdańsk

PROGRAM POKAZÓW

CZERWIEC
3.cze / sb / 21:30 / W trójkącie, reż. Ruben Östlund, Szwecja, Wlk. Brytania, Francja, Niemcy, 2022, 150 min.
7.cze / śr / 22:00 / Paryż, 13 dzielnica, reż. Jacques Audiard, Francja, 2021, 106 min.
8.cze / cz / 21:30 / I love my dad, reż. James Morosini, USA, 2022, 96 min.
10.cze / sb / 21:30 / Sundown, reż. Michel Franco, Francja, Szwecja, Meksyk, 2021, 82 min.
14.cze / śr / 21:30 / Nieznośny ciężar wielkiego talentu, reż. Tom Gormican, USA, 2022, 105 min.
17.cze / sb / 22:00 / Yang, reż. Kogonada, USA, 2022, 96 min.
21.cze / śr / 22:00 / Najbardziej samotny chłopak na świecie, reż. Martin Owen, Wlk. Brytania, 2022, 91 min.
23.cze / pt / 22:00 / A oni dalej grzeszą, dobry Boże!, reż. Philippe de Chauveron, Francja, 2022, 98 min.
24.cze / sb / 22:00 / Bodies Bodies Bodies, reż. Halina Reijn, USA, 2022, 95 min.
28.cze / śr / 22:00 / Wieloryb, reż. Darren Aronofsky, USA, 2022, 117 min.
30.cze / pt / 22:00 / Bezmiar, reż. Emanuele Crialese, Włochy, Francja, 2022, 97 min.

LIPIEC
1.lip / sb / 22:00 / I love my dad, reż. James Morosini, USA, 2022, 96 min.
5.lip / śr / 22:00 / Chora na siebie, reż. Kristoffer Borgli, Norwegia, Szwecja, 2022, 95 min.
7.lip / pt / 22:00 / W gorsecie, reż. Marie Kreutzer, Austria, Francja, Niemcy, Luksemburg, 2022, 113 min.
8.lip / sb / 22:00 / Maskarada, reż. Nicolas Bedos, Francja, 2022, 142 min.
12.lip / śr / 21:30 / IO, reż. Jerzy Skolimowski, Polska, Włochy, 2022, 86 min.
15.lip / sb / 21:30 / W trójkącie, reż. Ruben Östlund, Szwecja, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, 2022, 150 min.
19.lip / śr / 21:30 / Men, reż. Alex Garland, 2022, Wlk. Brytania, 100 min.
22.lip / sb / 21:30 / Paryż, 13 dzielnica, reż. Jacques Audiard, Francja, 2021, 106 min.

SIERPIEŃ
9.sie / śr / 21:00 / Nieznośny ciężar wielkiego talentu, reż. Tom Gormican, USA, 2022, 105 min.
12.sie / sb / 21:00 / W gorsecie, reż. Marie Kreutzer, Austria, Francja, Niemcy, Luksemburg, 2022, 113 min.
14.sie / pn / 21:00 / Maskarada, reż. Nicolas Bedos, Francja, 2022, 142 min.
16.sie / śr / 21:00 / Aftersun, reż. Charlotte Wells, USA, Wlk. Brytania, 2022, 98 min.
19.sie / sb / 21:00 / Bezmiar, reż. Emanuele Crialese, Włochy, Francja, 2022, 97 min.
23.sie / śr / 21:00 / Trzy tysiące lat tęsknoty, reż. George Miller, USA, 2022, 108 min.
26.sie / sb / 21:00 / Sundown, reż. Michel Franco, Francja, Szwecja, Meksyk, 2021, 82 min.
30.sie / śr / 21:00 / Paryż, 13 dzielnica, reż. Jacques Audiard, Francja, 2021, 106 min.

WRZESIEŃ
2.wrz / sb / 20:30 / W trójkącie, reż. Ruben Östlund, Szwecja, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, 2022, 150 min.

Hej! To ja, PopUp.

Masz dość telewizji i platform streamingowych? Potrzebujesz odrobiny dystansu i czasu tylko dla siebie? Szukasz informacji o spektaklach, koncertach i kreatywnych warsztatach?

Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się więcej o wydarzeniach i atrakcyjnych promocjach przeznaczonych wyłącznie dla subskrybentów. 

Co Ty na to?

Dziękuję, nie jestem zainteresowany. Wybieram niebieską pigułkę.
Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy identyfikatory plików cookies w celach marketingowych, w tym wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji, a także celach analitycznych i statystycznych, a także na zapisywanie i przechowywanie plików cookies na Twoim urządzeniu. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.