Deklaracja dostępności
Gdański Teatr Szekspirowski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony http://teatrszekspirowski.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Część grafik nie posiada opisów alternatywnych.
- Część dokumentów do pobrania nie posiada informacji o formacie, języku i rozmiarze pliku.
- Niektóre elementy strony mają zbyt mały współczynnik kontrastu.
- Niektóre filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.
- Niektóre z elementów nie reagują na skróty klawiaturowe.
- Niektóre treści nie posiada wersji ETR.
Treści nieobjęte przepisami
- Filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- Planujemy przed końcem 2025 przebudować stronę.
Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Bartek Wutkowski – mejlowo webmaster@teatrszekspirowski.pl lub telefonicznie +48 583-510-151.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Sonia Romanowska – Koordynatorka Dostępności,
- Adres: ul. Wojciecha Bogusławskiego 1, 80-818 Gdańsk,
- mejl: dostepnosc@teatrszekspirowski.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Gdański Teatr Szekspirowski
Parking
- Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
- Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
- Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 20 metrów.
- Parking jest bezpłatny.
-
Równolegle na całej długości budynku.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
- Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
-
Wejście do teatru od strony ul. Wojciecha Bogusławskiego po prawej stronie budynku. Na lewo od wejścia, 20 metrów dalej wzdłuż muru teatru znajduje się wejście dla osób poruszających się na wózku.
- Do wejścia prowadzą schody.
- Przed schodami znajduje się pas ostrzegawczy wykonany z wypukłych elementów.
- Przy schodach znajduje się poręcz.
- Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu 5%.
-
Główne wejście do teatru wyposażone jest w podwójne, dwuskrzydłowe drzwi, które przed wydarzeniami są otwarte na oścież. Wejście jest bez progów.
- Przestrzeń manewrowa przed wejściem wynosi 500 centymetrów.
- Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
- Otwierają się na zewnątrz.
- Otworzenie drzwi wymaga dużej siły.
- Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
- Można je łatwo utrzymać w pozycji otwartej.
- Szerokość otworu wejściowego wynosi 100 centymetrów.
Przestrzeń za wejściem
-
Hol teatru, Kasy zlokalizowane są naprzeciwko głównego wejścia, ok 5m. Okienko kasowe Jej lada znajduje się na wysokości 120 cm.
Przy wejściu do teatru i w przestrzeni holu wejściowego oraz szatni umiejscowione są punkty informacji dźwiękowej (ToTuPoint) składające się na system udźwiękowienia otoczenia. - W pomieszczeniu zamontowany jest system dźwiękowy ToTuPoint
- Ścieżka dotykowa prowadzi do Do kasy, do wind, do toalet, do wejścia na Salę Główną.
- Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
- Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
- Punkt obsługi znajduje się na wprost wejścia, w odległości 5 metrów..
Ciągi poziome
- Pomieszczenia znajdują się na 5 kondygnacjach.
- Wszystkie korytarze są dostępne.
Ciągi pionowe
- Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
- Możesz skorzystać z windy.
Schody
- Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
- Stopnie są oznaczone kontrastowo
- Przed schodami znajdują się dotykowe pasy ostrzegawcze.
Winda
- Drzwi windy otwierają się automatycznie
- Szerokość drzwi wynosi 100 centymetrów
- Winda znajduje się w budynku
-
Windy są dwie. Symetrycznie, po obu stronach w przestrzeni holu głównego teatru.
- Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille’a.
- Przyciski sterujące mają duże oznaczenia.
- Oznaczenia są kontrastowe.
- W windzie są komunikaty głosowe.
Pomieszczenia
- Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
- Nie mamy dostępnej toalety.
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
-
Poziom -1. Po opuszczeniu windy, należy kierować się wskazaniami w kierunku szatni.
- Drzwi otwierają się na zewnątrz.
- Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
- Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
- W toalecie jest przewijak dla dzieci.
- Na ścianach są zamontowane poręcze.
- Pochwyty są po obu stronach ustępu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: poprzez kontakt z Koordynatorką dostępności – Sonia Romanowska tel. 535 111 804 lub email: sonia.romanowska@teatrszekspirowski.pl
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): Przedprzewodnik GTS
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): brak
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://teatrszekspirowski.pl/o-teatrze/deklaracja-dostepnosci/
- Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności.