Hania Rani to wielokrotnie nagradzana (m.in. Fryderyki czy Złote Lwy na 45. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni) pianistka, kompozytorka i wokalistka, która zadebiutowała albumem „Esja” (2019). Występowała w większości europejskich krajów, Ameryce Północnej, Australii, Japonii czy Izraelu. Grała i na festiwalach, i w prestiżowych salach koncertowych, w tym w berlińskim Funkhaus, katowickim NOSPR-ze czy londyńskim The Roundhouse. Została zaproszona do znanego cyklu imprez Cercle, a także nagrała sesję dla radia KEXP i francuskiej telewizji ARTE. Jej solowe albumy wydaje brytyjska Gondwana Records, zaś te nagrane w duecie z wiolonczelistką Dobrawą Czocher – legendarna berlińska wytwórnia Deutsche Grammophon.
Hani Rani często bywa klasyfikowana jako „modern classical”, choć tu i ówdzie przewija się w niej ambient, elektronika czy wyważony, alternatywny pop uzupełniony wokalem. Artystka wymykająca się sztywnym klasyfikacjom, hołduje nieustannemu poszerzaniu muzycznych horyzontów. Komponuje ścieżki dźwiękowe do filmów i seriali („The Lost Flowers of Alice Hart”, „Wald”, „Venice – Infinitely”, „Śubuk”, „Jak najdalej stąd”, „xABO”), spektakli teatralnych („Pradziady”, „Nora”) czy performatywnych instalacji („Pokój do słuchania”).
Współpracowała m.in. z zespołem Hugar, Víkingurem Ólafssonem, Ólafurem Arnaldsem, Christianem Löfflerem, Colinem Stetsonem i Portico Quartet, a także z czołówką polskich wykonawców. Jej drogi przecięły się z duetem Skalpel, Voo Voo, Melą Koteluk, Natalią Przybysz czy Czesławem Mozilem. W latach 2017-2019 współtworzyła duet Tęskno.
Dotychczasową dyskografię pianistki zamyka wydana jako album ścieżka dźwiękowa do filmu dokumentalnego „On Giacometti” Susanny Fanzun. Obecnie kończy zaś pracę nad kolejnym solowym materiałem, który ukaże się jesienią 2023 roku.