Wszystkie bezpłatne wejściówki na spektakl "Wesołe kumoszki z Windsoru." zostały już rozdane.
Farsa? Komizm słowny? Jednym słowem - mnóstwo powodów do śmiechu? Tak! "Wesołe kumoszki z Windsoru" to wyborna komedia Szekspira, niezwykle lubiana przez widzów. Jest to jedyna opowieść, która dzieje się w czasach współczesnych Szekspirowi, wśród mieszczan. Silne postaci kobiece - pani Ford, pani Page, pani Chybcik - siłujące się z niezrównanym intrygantem Falstaffem, to gwarancja sukcesu tego dzieła!
Prezentacje spektakli:
WTZ "Cisza" - Gdynia
liderka: Magdalena Cieślik oraz Anna Sochacka
reż. Monika Jarząbek
Grupa Teatralna "Zryw" - Malbork
lider: Robert Puczka
reż. Mażka Wojciechowska
Koło Teatralne "STAGE" - I LO Rumia
liderka: Agata Schulz
reż. Rafał Ostrowski
Wstęp wolny - po okazaniu bezpłatnej wejściówki, do odebrania w kasie GTS od dnia 20.11.2023.
–
BIOGRAMY REŻYSERÓW:
Monika Jarząbek
Magister sztuki – absolwentka Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, Wiedza o teatrze (2007). Posiada certyfikat „Instruktor teatralny teatrów nieprofesjonalnych” (roczny kurs i roczny staż w Bałtyckim Uniwersytecie Ludowym). Ma ponad 20 lat doświadczenia w pracy dydaktycznej w ruchu teatralnym offowym: była aktorka zespołu teatralnego Stajnia Pegaza w Sopocie (2 lata), prowadziła warsztaty teatralne dla pacjentów Ośrodka Terapii Uzależnień w Gdyni (1 rok) – jako pedagog, była pedagogiem w Teatrze Junior działającym przy Teatrze Muzycznym w Gdyni (12 lat) – prowadziła Pracownię Teatralną dla młodzieży i dorosłych; prowadziła szereg warsztatów teatralnych, realizowała spektakle, prowadziła Pracownię Teatralną „JA, aktor” dla młodzieży przy fundacji Qartystom (2 lata), przygotowywała młodzież do szkół teatralnych. Od roku 2015 współpracuje z Gdańskim Teatrze Szekspirowskim przy realizacji projektu edukacyjnego „Teatralny Pasjans” – jako reżyser grup młodzieży, seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami (spektakle: „Dziady cz. II” Adama Mickiewicza, „Boska Komedia” Dantego Alighieri, „Perykles”, „Zimowa opowieść”, „Henryk V” oraz „Wesołe kumoszki z Windsoru” Williama Szekspira, „Odyseja” Homera). W ostatnim roku prowadziła warsztaty teatralne dla młodzieży w Klubie WATAHA, w ramach projektu rewitalizacji dzielnicy Orunia. Od 2012 roku pracuje w Gdańskim Archipelagu Kultury, wpierw jako Kierowniczka domu kultury – Stacji Orunia, a obecnie pełni funkcję Kierowniczki Zespołu Komunikacji GAK. Również obecnie słuchaczka studiów podyplomowych na Uniwersytecie Gdańskim – Historia Sztuki.
dr Marzena Wojciechowska-Orszulak
Doktor nauk humanistycznych, specjalność: wiedza o teatrze, warsztatowiec-praktyk teatru, reżyser teatru alternatywnego, teatroterapeuta. Magister sztuki Akademii Teatralnej w Warszawie oraz filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego, a także absolwentka course dramawork –Certificate The Institute of the Arts Arnheim, Holandia. Uczestniczka zajęć Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. Naukowo zajmuje się transgresją w działaniach teatralnych o charakterze terapeutycznym jako badacz w działaniu. Przeprowadzała teatroterapię m.in. w Areszcie Śledczym w Gdańsku, w ramach Letniej Akademii Szekspirowskiej. Wykładała arteterapię na Uniwersytecie Gdańskim. Obecnie prowadzi zajęcia z teatroterapii na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym w zakresie studiów podyplomowych dla arteterapeutów. Prowadzi warsztaty z młodzieżą, dorosłymi, osobami z niepełnosprawnościami i na ich kanwie reżyseruje spektakle m.in. „Król Ubu”, „Turlajgroszek”, „Joko świętuje rocznicę”, „Nasza klasa”, „Erwinka”. Pracowała w Teatrze Nauczania „Wybrzeżak”, wybrane realizacje to: „Dzidziuś pana Laurenta”, „Zabawa”. Od 2009 roku współpracuje z Gdańskim Teatrem Szekspirowskim przy projektach edukacyjnych. Od 2012 roku współpracowała z Międzywydziałowym Instytutem Nauk o Sztuce Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku w zakresie przedmiotów dotyczących kultury wizualnej, teatru, filmu, telewizji, scenografii, podstaw twórczości. Obecnie prowadzi ćwiczenia z historii teatru i wprowadzenia do scenografii. Jest twórcą teatru studenckiego ASPiryna/TeART. W ramach koła naukowo-artystycznego wraz ze studentami wypracowuje idee teatru performatywnego.
Rafał Ostrowski
Absolwent gdyńskiego Studium Wokalno-Aktorskiego. Studiował również: Historię, Marketing i Zarządzanie Instytucjami Kulturalnymi (na Uniwersytecie Opolskim, Gdańskim i w Wyższej Szkole Morskiej w Gdyni). Od 1994 związany zawodowo z Teatrem Muzycznym im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. W swoim dorobku ma role zagrane w najważniejszych spektaklach tego teatru takich jak: „Les Miserables”, „Jesus Christ Superstar”, „Chicago”, „Hair”, „Skrzypek na dachu”, „Shrek”, „Lalka”, „Chłopi”, „Hairspray” czy w kilkakrotnie nagrodzonym „Kumernis czyli o tym jak świętej panience broda rosła”. Współpracował przy projektach niezależnych i impresaryjnych: „Ballady Ofiar Nicka Cave’a”, „Szafa”, monodram „Chodnik”. Grał również role po angielsku i niemiecku w spektaklach i produkcjach zagranicznych: „Evita”, „Hair”, „Dracula”, „Jesus Christ Superstar”, „Kiss me, Kate”. W ostatnim z wymienionych tytułów można było zobaczyć go na scenie elżbietańskiej Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego, z którym związany jest od kilku sezonów biorąc udział w inegracyjno-edukacyjnym projekcie Teatralny Pasjans. Jest również aktorem filmowym („Stale Niestała”, „Ikar legenda Mietka Kosza”, „Czarny Czwartek”, „Raz jeszcze raz”) i serialowym („Skazana”, „Korona królów”, „Czas honoru”, „Diagnoza”, „Prawo Agaty”, „Ojciec Mateusz”, „Na dobre i na złe”, „Na wspólnej” i wielu innych). Kilkakrotnie uhonorowany nagrodami: Prezydenta Miasta Gdyni za rok 2016 za wybitne umiejętności aktorskie i wokalne oraz za znakomitą pracę artystyczną w musicalu “Piotruś Pan”, Marszałka Województwa Pomorskiego za rok 2010 za rolę Stanisława Wokulskiego w spektaklu „Lalka” w reżyserii Wojciecha Kościelniaka, Prezydenta Miasta Gdyni za rok 2010 za rolę Stanisława Wokulskiego w spektaklu „Lalka”, 2009 rok Gdynia – II Festiwal Teatrów Muzycznych za rolę Billy’ego Flynna w spektaklu „Chicago” Teatru Muzycznego w Gdyni, Prezydenta Miasta Gdyni za rolę Petrucchia w „Kiss me, Kate” (2007), pierwsze miejsce na V Festiwalu Grzegorza Ciechowskiego „IN MEMORIAM” w Tczewie (2006), Prezydenta Miasta Gdyni za wyjątkowe wcielenie się w role kobiece w spektaklu „Dzieła wszystkie Williama Szekspira (w nieco skróconej formie) wersja jasssowa”(2001), Grand Prix Konkursu Teatrów Szkolnych i Amatorskich „Bursztynowa Maska” (2000) w Sopocie nagroda za reżyserię i spektakl „Bal w Operze” zrealizowany przez młodzież koła teatralnego przy Centrum Kultury Kaszubski Dwór w Kartuzach.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.
Gdański Teatr Szekspirowski
Gdański Teatr Szekspirowski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://teatrszekspirowski.pl oraz https://bilety.teatrszekspirowski.pl Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego.Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności wymienionych poniżej. Zdiagnozowano następujące nieprawidłowości: niektóre posty mają nieczytelną strukturę – brakuje odpowiedniej ilości nagłówków (h2-h6) oraz podziału na akapity, 1 lista wymaga uporządkowania (dotyczy strony www.bilety.teatrszekspirowski.pl), 1 ramka wymaga oznaczenia (dotyczy strony www.bilety.teatrszekspirowski.pl), linki wymagają opisania unikatowymi hasłami/tytułami, cytaty zapisane są kursywą, a powinny być w cudzysłowie, niektóre teksty napisane są zbyt skomplikowanym językiem i wymagają uproszczenia, pliki video nie są opatrzone transkrypcją/audiodeskrypcją /tekstem alternatywnym oraz nie posiadają tłumaczenia na Polski Język Migowy, brak mapy serwisu w poszczególnych zakładkach, nie wszystkie elementy/zakładki strony pozwalają na nawigację za pomocą klawiatury. Powyższe nieprawidłowości zostaną usunięte do końca 2020. Wyłączenia
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Magdaleną Hajdysz za pośrednictwem maila na adres: dostepnosc@teatrszekspirowski.pl. lub telefonicznie, dzwoniąc pod numer: +48 691 082 277. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu ww. procedury możliwe jest złożenie wniosku do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Gdański Teatr Szekspirowski, ul. Wojciecha Bogusławskiego 1, 80-818 Gdańsk BUDYNEK TEATRU w całości dostępny jest dla osób z różnymi niepełnosprawnościami. Większość wejść dostępna jest bezpośrednio z poziomu chodnika/ulicy. Każda kondygnacja dostępna jest za pośrednictwem dźwigów osobowych, dostosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnościami (dalej OzN). W ramach ogólnodostępnych toalet przewidziano odpowiednio wyposażone sanitariaty. CZĘŚĆ TEATRALNA dostępna jest poprzez ciąg pieszy zlokalizowany pomiędzy budynkiem teatru a murami zewnętrznymi. Główne wejście do teatru wyposażone jest w podwójne, dwuskrzydłowe drzwi, które przed wydarzeniami są otwarte na oścież.
Wejście jest bez progów. KASA GTS zlokalizowana jest w holu wejściowym, naprzeciwko głównego wejścia. Jej lada znajduje się na wysokości 120 cm. WIDOWNIA dostępna jest z holu wejściowego poprzez zaprojektowany w centralnej części korytarz o nachylonej posadzce, bez progów. W budynku teatru w rejonie foyer znajdują się dwie windy, zapewniające osobom z niepełnosprawnościami dostęp na kondygnację podziemną, gdzie zlokalizowane są odpowiednio wyposażone toalety oraz szatnie, a także teatralny bar i dwie sale wystaw. CZĘŚĆ ADMINISTRACYJNA (biura, garderoby dla artystów oraz Sala spotkań) dostępna jest bezpośrednio z dziedzińca teatru (zlokalizowanego na poziomie chodnika/ulicy), a dostęp do pomieszczeń użytkowych na poziomie +1 zapewnia dźwig osobowy. Biura oraz garderoby wyposażono w sanitariaty przystosowane dla OzN. Dodatkowo jedna z garderób indywidualnych na piętrze została zaprojektowana z uwzględnieniem wymagań dostępności dla OzN. PRACOWNICY BIURA OBSŁUGI WIDZA w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim, a także PRZEWODNICY oprowadzający po GTS, są przeszkoleni z obowiązujących zasad zachowania wobec osób z niepełnosprawnościami, w tym pełnego szacunku, nienarzucającego sposobu oferowania niezbędnej pomocy oraz zapewnienia niezbędnej asysty.
Wybrane wydarzenia organizowane przez GTS są tłumaczone na Polski Język Migowy oraz emitowane/prowadzone z napisami i/lub audiodeskrypcją. WEJŚCIE DO BUDYNKU Cały rok / wejście od strony ul. Wojciecha Bogusławskiego – wejście główne oraz ok 20 metrów dalej wzdłuż muru teatru, po lewej stronie wejście dla osób poruszających się na wózku. UWAGA! Ulica Wojciecha Bogusławskiego, przy której zlokalizowany jest GTS, pokryta jest płaską kostką brukową, a chodnik znajdujący się przy budynku teatru ma brukowane poprzeczne pasy, co może stanowić utrudnienie dla osoby poruszającej się na wózku. CO GDZIE JEST?
Automatyczna walidacja strony www pod kątem jej dostępności walidatorami online, nie jest w pełni miarodajna i nie zastąpi obiektywnych testów wykonanych przez osoby z niepełnosprawnościami. W związku z tym Gdański Teatr Szekspirowski dąży do przeprowadzenia corocznych audytów dostępności swoich stron. Niezależnie od tego GTS wykonał testy dostępności strony za pomocą powszechnie dostępnych narzędzi.
Masz dość telewizji i platform streamingowych? Potrzebujesz odrobiny dystansu i czasu tylko dla siebie? Szukasz informacji o spektaklach, koncertach i kreatywnych warsztatach?
Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się więcej o wydarzeniach i atrakcyjnych promocjach przeznaczonych wyłącznie dla subskrybentów.
Co Ty na to?