Trójmiejski showcase muzyczny SEA YOU zbliża się wielkimi krokami. Do 13 kwietnia nie zostało już tak wiele czasu, więc festiwal co rusz zaskakuje nowymi, intrygującymi ogłoszeniami. Niemal każdego dnia odsłaniają się kolejne line-up’owe oczka, poszerza się program warsztatów oraz lista zaproszonych gości i delegatów z branży. Sam festiwal zyskał też jeden dodatkowy dzień - i to nie byle jaki, bo pod kuratorium artystycznym 1988 i Jazxing. A jeśli już o części muzycznej mowa, uwagę zdecydowanie zwraca obecność L.U.C. & REBELBABEL Ensemble, powracający na scenę po 6 latach. Odkryjcie najnowsze szczegóły dotyczące SEA YOU!
Choć wiele ogłoszeń SEA YOU jeszcze przed nami, już teraz program pełen jest wyjątkowych wydarzeń, spotkań, warsztatów i koncertów. Line-up został już oficjalnie zamknięty, a pierwsze szczegóły dotyczące paneli dyskusyjnych już w tym tygodniu - spragnieni poszerzania horyzontów i wymiany doświadczeń w branży muzycznej z pewnością znajdą wiele inspiracji!
Podczas festiwalu, na scenie gdańskiego Teatru Szekspirowskiego pojawią się nie tylko znani publiczności artyści, ale i ci, którzy dopiero rozpoczynają swoją drogę ku karierze w branży. Trójmiejski showcase stawia na integrację polskiego środowiska muzycznego, wymianę doświadczeń, liczne dyskusje czy warsztaty - w końcu to “znad morza” przychodzi to, co nowe, intrygujące, wyznaczające trendy w artystycznym świecie. Liczy się jednak nie to, jaką sławę osiągają najwięksi, lecz to, by na równi zaprezentować młodych przedstawicieli lokalnej sceny.
Jeśli mowa o muzykach będących przykładem, nie ma lepszego wzorca dla debiutantów, niż L.U.C. Polski raper, kompozytor i producent muzyczny, laureat prestiżowego Paszportu “Polityki” (2010) oraz wielokrotnie nominowany do Fryderyków artysta zasłynął ze swojego nowatorskiego podejścia do łączenia dziedzin i gatunków. Współpracował z muzykami reprezentującymi różne pokolenia, narodowości i brzmienia - od Zbigniewa Namysłowskiego, Michała Urbaniaka i Leszka Możdżera - przez czołowych raperów po najlepsze na świecie orkiestry. Muzyk znany jest również jako promotor kultury brassowej w Polsce i na świecie, a także założyciel orkiestry REBEL BABEL ENSEMBLE.
To właśnie z jej udziałem L.U.C. wystąpi podczas SEA YOU, i zdecydowanie będzie to jeden z najciekawszych momentów showcase’u. Ich koncert na scenie Teatru Szekspirowskiego będzie trójmiejską premierą najnowszej płyty - wydanej po 6 latach przerwy “Dialog 2”. Przy okazji poprzedniego krążka, międzynarodowa orkiestra REBEL BABEL ENSEMBLE połączyła ponad 11 000 muzyków z 20 krajów; na licznych występach w Europie i USA zawodowcy połączyli siły z młodzieżowymi, ochotniczymi i akademickimi orkiestrami tworząc niezwykłe spotkania światów i kultur. Gośćmi specjalnymi podczas występu na SEA YOU będą trójmiejscy przedstawiciele: Miły ATZ oraz Asthma.
Drugim niezwykle ważnym elementem konferencji jest… czwartek, czyli dodatkowy dzień festiwalowy, który jest nowością względem poprzedniej edycji. Dwa dni na prezentację wszystkiego, co trójmiejska (ale i ogólnopolska!) scena muzyczna mają w sobie najlepszego, to zdecydowanie za mało, więc organizatorzy postanowili stworzyć ku temu większą przestrzeń. Dwie czwartkowe sceny zostały oddane w ręce wyjątkowych kuratorów artystycznych - 1988 i Jazxing - by program ukazał eklektyzm, świeżość i kreatywne podejście lokalnych muzyków.
Wykonawcy zostali dobrani na podstawie nie koneksji towarzyskich, ale - przede wszystkim - na bazie stylistyki, inspiracji, kunsztu pracy, wiedzy oraz włożonego w swoją twórczość serca. W programie Małej sceny czwartkowej pod kuratorium Jazxing zaprezentują się: Dead Vistula, Drewnofromlas, Izes, Roman Wróblewski Trio i YANS.
Są to artyści z którymi mieliśmy już przyjemność współpracować wcześniej np. na w kontekście remixów (Izes, drewnofromlas, Roman Wróblewski) - opowiada kurator małej sceny czwartkowej, Jazxing - Celem scen czwartkowych jest ukazanie wielowymiarowości, nowoczesnego podejścia do muzyki, połączenia gatunków oraz zaproszenie słuchaczy do tej fascynującej podróży poprzez elektronikę, jazz, trip-hop, muzykę syntezatorową i gitarową. Chcemy, aby uczestnicy tego wydarzenia mieli możliwość swoistej między-gatunkowej podróży, która posiada jednak wspólny mianownik - specyficzny rodzaj wrażliwości.
Zostałem zaproszony przez SEA YOU do obsadzenia jednej ze scen podczas tegorocznej edycji festiwalu- dodaje 1988, kurator dużej sceny czwartkowej - Jedynym narzuconym warunkiem byli mieszkańcy Trójmiasta. 13 kwietnia na scenie głównej Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego oprócz mnie wystąpią: Gosha Savage, Asthma, Barto Katt, Skrubol i Jupijej. A więc ludzie, którzy podobnie jak ja, przyjechali do Trójmiasta z innych stron Polski i tworzą tutejszą scenę.
1988 | ampacity | artificialalice | asthma | backhand slap | barto katt | belmondawg/expo 2000 | byty | dead vistula | drewnofromlas | fellow b | gosha savage | hér | if igor falecki | immortal onion | izes | jazxing | kinga i karolina pruś | klawo | kontrast | lastryko | l.u.c & rebel babel ensemble (goście: miły atz i asthma) | mac sch | martin lange | me and that man | nene heroine | pastry | roman wróblewski trio | scrüda | sea saw | szczyl: 8171 live | skrubol & jupijej | the fruitcakes | yana | yans
Rockowe koncerty Trójmiejskich zespołów. Muzyka na żywo. Dwie sceny.
Organizator: Fundacja “Źródła Sztuki”
Gdański Teatr Szekspirowski
Gdański Teatr Szekspirowski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://teatrszekspirowski.pl oraz https://bilety.teatrszekspirowski.pl Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego.Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności wymienionych poniżej. Zdiagnozowano następujące nieprawidłowości: niektóre posty mają nieczytelną strukturę – brakuje odpowiedniej ilości nagłówków (h2-h6) oraz podziału na akapity, 1 lista wymaga uporządkowania (dotyczy strony www.bilety.teatrszekspirowski.pl), 1 ramka wymaga oznaczenia (dotyczy strony www.bilety.teatrszekspirowski.pl), linki wymagają opisania unikatowymi hasłami/tytułami, cytaty zapisane są kursywą, a powinny być w cudzysłowie, niektóre teksty napisane są zbyt skomplikowanym językiem i wymagają uproszczenia, pliki video nie są opatrzone transkrypcją/audiodeskrypcją /tekstem alternatywnym oraz nie posiadają tłumaczenia na Polski Język Migowy, brak mapy serwisu w poszczególnych zakładkach, nie wszystkie elementy/zakładki strony pozwalają na nawigację za pomocą klawiatury. Powyższe nieprawidłowości zostaną usunięte do końca 2020. Wyłączenia
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Magdaleną Hajdysz za pośrednictwem maila na adres: dostepnosc@teatrszekspirowski.pl. lub telefonicznie, dzwoniąc pod numer: +48 691 082 277. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu ww. procedury możliwe jest złożenie wniosku do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Gdański Teatr Szekspirowski, ul. Wojciecha Bogusławskiego 1, 80-818 Gdańsk BUDYNEK TEATRU w całości dostępny jest dla osób z różnymi niepełnosprawnościami. Większość wejść dostępna jest bezpośrednio z poziomu chodnika/ulicy. Każda kondygnacja dostępna jest za pośrednictwem dźwigów osobowych, dostosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnościami (dalej OzN). W ramach ogólnodostępnych toalet przewidziano odpowiednio wyposażone sanitariaty. CZĘŚĆ TEATRALNA dostępna jest poprzez ciąg pieszy zlokalizowany pomiędzy budynkiem teatru a murami zewnętrznymi. Główne wejście do teatru wyposażone jest w podwójne, dwuskrzydłowe drzwi, które przed wydarzeniami są otwarte na oścież.
Wejście jest bez progów. KASA GTS zlokalizowana jest w holu wejściowym, naprzeciwko głównego wejścia. Jej lada znajduje się na wysokości 120 cm. WIDOWNIA dostępna jest z holu wejściowego poprzez zaprojektowany w centralnej części korytarz o nachylonej posadzce, bez progów. W budynku teatru w rejonie foyer znajdują się dwie windy, zapewniające osobom z niepełnosprawnościami dostęp na kondygnację podziemną, gdzie zlokalizowane są odpowiednio wyposażone toalety oraz szatnie, a także teatralny bar i dwie sale wystaw. CZĘŚĆ ADMINISTRACYJNA (biura, garderoby dla artystów oraz Sala spotkań) dostępna jest bezpośrednio z dziedzińca teatru (zlokalizowanego na poziomie chodnika/ulicy), a dostęp do pomieszczeń użytkowych na poziomie +1 zapewnia dźwig osobowy. Biura oraz garderoby wyposażono w sanitariaty przystosowane dla OzN. Dodatkowo jedna z garderób indywidualnych na piętrze została zaprojektowana z uwzględnieniem wymagań dostępności dla OzN. PRACOWNICY BIURA OBSŁUGI WIDZA w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim, a także PRZEWODNICY oprowadzający po GTS, są przeszkoleni z obowiązujących zasad zachowania wobec osób z niepełnosprawnościami, w tym pełnego szacunku, nienarzucającego sposobu oferowania niezbędnej pomocy oraz zapewnienia niezbędnej asysty.
Wybrane wydarzenia organizowane przez GTS są tłumaczone na Polski Język Migowy oraz emitowane/prowadzone z napisami i/lub audiodeskrypcją. WEJŚCIE DO BUDYNKU Cały rok / wejście od strony ul. Wojciecha Bogusławskiego – wejście główne oraz ok 20 metrów dalej wzdłuż muru teatru, po lewej stronie wejście dla osób poruszających się na wózku. UWAGA! Ulica Wojciecha Bogusławskiego, przy której zlokalizowany jest GTS, pokryta jest płaską kostką brukową, a chodnik znajdujący się przy budynku teatru ma brukowane poprzeczne pasy, co może stanowić utrudnienie dla osoby poruszającej się na wózku. CO GDZIE JEST?
Automatyczna walidacja strony www pod kątem jej dostępności walidatorami online, nie jest w pełni miarodajna i nie zastąpi obiektywnych testów wykonanych przez osoby z niepełnosprawnościami. W związku z tym Gdański Teatr Szekspirowski dąży do przeprowadzenia corocznych audytów dostępności swoich stron. Niezależnie od tego GTS wykonał testy dostępności strony za pomocą powszechnie dostępnych narzędzi.
Masz dość telewizji i platform streamingowych? Potrzebujesz odrobiny dystansu i czasu tylko dla siebie? Szukasz informacji o spektaklach, koncertach i kreatywnych warsztatach?
Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się więcej o wydarzeniach i atrakcyjnych promocjach przeznaczonych wyłącznie dla subskrybentów.
Co Ty na to?