• Archiwalne
25 lut 2024

Na pierwszy rzut oka

reż. Adam Sajnuk, Teatr Polonia / 15+
  • Ossoliński /
  • Sajnuk /
  • Seweryn /
  • teatr polonia
etr

Ten spektakl to manifest w obronie kobiet. Dobrze, że powstał. Koniecznie biegnijcie go zobaczyć również ze względu na totalną rolę Marii Seweryn. - Marcin Wojciechowski, „Och kultura”

To, co zaprezentowała Maria Seweryn w monodramie „Na pierwszy rzut oka”, to absolutne mistrzostwo. Egzamin dojrzałości aktorskiej zdany na szóstkę. - Jan Bończa-Szabłowski, „Rzeczpospolita”

Tessa jest adwokatką u progu wielkiej kariery. Niespodziewanie staje wobec dramatycznego wyboru, gdy sama trafia na salę sądową, w nieznanej sobie wcześniej roli świadka w swojej osobistej sprawie. Musi zdecydować, czy zaryzykuje wszystko, by przeciwstawić się bezdusznemu prawu i patriarchalnym układom.

Ten wybitny tekst teatralny, niezwykle aktualny, poruszający tematykę przemocy seksualnej i wzbudzający skrajne emocje, został wysoko oceniony po niedawnych premierach na londyńskim West Endzie i nowojorskim Broadwayu, a Jodie Comer, grająca tam Tessę, dostała nagrodę Tony – teatralny odpowiednik Emmy, Grammy i Oscarów.

Rola Tessy dla Marii Seweryn to pierwszy w jej karierze monodram.

-

Zapraszamy Państwa na spotkanie z Marią Seweryn, które odbędzie się po drugim spektaklu, około godziny 21:50 w Sali Podwieszanej. Spotkanie potrwa około godziny i poprowadzi je Weronika Łucyk.

Weronika Łucyk - Absolwentka teatrologii i kultury współczesnej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Szkoły Pedagogów Teatru organizowanej przez Instytut Teatralny w Warszawie. Jako krytyczka teatralna publikowała m.in. w "Didaskaliach" i Internetowym Magazynie "Teatralia", a także na portalach teatralny.pl i taniecpolska.pl. W Teatrze Wybrzeże pracuje jako pedagożka teatru – prowadzi warsztaty oraz spotkania z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Prowadzi zajęcia z podstaw pedagogiki teatru dla studentów wiedzy o teatrze na Uniwersytecie Gdańskim.

-

Maria Seweryn
Aktorka i reżyserka. Ukończyła Wydział Aktorski warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. Gra m.in. w Teatrze Polonia, Och-Teatrze, Spektaklove oraz w Krakowskim Teatrze Scena STU i Teatrze Kamila Maćkowiaka w Łodzi.
W filmie debiutowała jako czterolatka („Dyrygent” Andrzeja Wajdy). W 1993 roku za rolę w filmie Radosława Piwowarskiego „Kolejność uczuć” otrzymała Nagrodę im. Zbyszka Cybulskiego oraz nagrodę w plebiscycie Radia ZET za najlepszy debiut aktorski ostatnich pięciu lat, a za rolę w „Matce swojej matki” Roberta Glińskiego – nagrodę za najlepszą kreację aktorską podczas XI Tarnowskiej Nagrody Filmowej (1997).
Z jej ról teatralnych warto pamiętać m.in.: Rosencrantza w „Hamlecie” Williama Shakespeare’a w reż. Krzysztofa Warlikowskiego (1999, Teatr Rozmaitości w Warszawie), Lulu w skandalizującym „Shopping & Fucking” Marka Ravenhilla w reż. Pawła Łysaka (1999, Towarzystwo Teatralne w Warszawie) czy Nadię w Polaroidach w reż. Anny Augustynowicz (2002, Teatr Współczesny w Szczecinie), za którą otrzymała nagrodę na 2. Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość Przedstawiona” w Zabrzu. Z kolei za rolę w „Opowiadaniach zebranych” w reżyserii i u boku Krystyny Jandy zdobyła wyróżnienie aktorskie na Kaliskich Spotkaniach Teatralnych (2002), a za Irinę w „Miss HIV” w reż. Macieja Kowalewskiego – wyróżnienie w 12. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (2006). Za rolę w spektaklu plenerowym „Lament na Placu Konstytucji” Krzysztofa Bizio otrzymała nagrodę za najlepszą rolę kobiecą w 14. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (2008).
Bogaty jest też jej dorobek reżyserski. Zadebiutowała w tej roli spektaklem „Zaświaty, czyli czy pies ma duszę” Jerzego A. Masłowskiego (2010) w Och-Teatrze, później w tym samym teatrze wyreżyserowała m.in. „Związek otwarty” Dario Fo i Franki Rame (2012), „Alicję & Alicję” Amy Conroy (2013), „Stosunki prawne” Szymona Turkiewicza (2014). Reżyserskie prace ma też na koncie w Teatrze WARSawy (m.in. „Ślad” Marty Dzido, 2014) i impresaryjnym Teatrze MY oraz w Fundacji Sztuka Ciała. Jej ostatnią pracą reżyserską był spektakl muzyczny „Edith i Marlene” (2022) z premierą na Scenie Impresaryjnej Świt w Warszawie. We wrześniu 2023 roku w Teatrze Polonia premierę miał jej monodram „Prima Facie”.

Bilety w cenie 18 zł w przedsprzedaży do nabycia na przez stronę www kina oraz serwis Interticket.pl, (bilety w dniu seansu 20 zł).
Miejsce projekcji: Dach / Taras Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego (taras na 1 piętrze nad częścią administracyjną Teatru).

WIĘCEJ INFORMACJI:
www.KinoNaSzekspirowskim.pl
https://www.facebook.com/kinonaszekspirowskim

BILETY:
https://kinonaszekspirowskim.interticket.pl/

Organizatorem i pomysłodawcą kina jest Stowarzyszenie Kulturalne Hamulec Bezpieczeństwa.
Główni partnerzy:” Gdański Teatr Szekspirowski, KINO PRO, Fundacja Nowa Strefa Kultury, Miasto Gdańsk

PROGRAM POKAZÓW

CZERWIEC
3.cze / sb / 21:30 / W trójkącie, reż. Ruben Östlund, Szwecja, Wlk. Brytania, Francja, Niemcy, 2022, 150 min.
7.cze / śr / 22:00 / Paryż, 13 dzielnica, reż. Jacques Audiard, Francja, 2021, 106 min.
8.cze / cz / 21:30 / I love my dad, reż. James Morosini, USA, 2022, 96 min.
10.cze / sb / 21:30 / Sundown, reż. Michel Franco, Francja, Szwecja, Meksyk, 2021, 82 min.
14.cze / śr / 21:30 / Nieznośny ciężar wielkiego talentu, reż. Tom Gormican, USA, 2022, 105 min.
17.cze / sb / 22:00 / Yang, reż. Kogonada, USA, 2022, 96 min.
21.cze / śr / 22:00 / Najbardziej samotny chłopak na świecie, reż. Martin Owen, Wlk. Brytania, 2022, 91 min.
23.cze / pt / 22:00 / A oni dalej grzeszą, dobry Boże!, reż. Philippe de Chauveron, Francja, 2022, 98 min.
24.cze / sb / 22:00 / Bodies Bodies Bodies, reż. Halina Reijn, USA, 2022, 95 min.
28.cze / śr / 22:00 / Wieloryb, reż. Darren Aronofsky, USA, 2022, 117 min.
30.cze / pt / 22:00 / Bezmiar, reż. Emanuele Crialese, Włochy, Francja, 2022, 97 min.

LIPIEC
1.lip / sb / 22:00 / I love my dad, reż. James Morosini, USA, 2022, 96 min.
5.lip / śr / 22:00 / Chora na siebie, reż. Kristoffer Borgli, Norwegia, Szwecja, 2022, 95 min.
7.lip / pt / 22:00 / W gorsecie, reż. Marie Kreutzer, Austria, Francja, Niemcy, Luksemburg, 2022, 113 min.
8.lip / sb / 22:00 / Maskarada, reż. Nicolas Bedos, Francja, 2022, 142 min.
12.lip / śr / 21:30 / IO, reż. Jerzy Skolimowski, Polska, Włochy, 2022, 86 min.
15.lip / sb / 21:30 / W trójkącie, reż. Ruben Östlund, Szwecja, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, 2022, 150 min.
19.lip / śr / 21:30 / Men, reż. Alex Garland, 2022, Wlk. Brytania, 100 min.
22.lip / sb / 21:30 / Paryż, 13 dzielnica, reż. Jacques Audiard, Francja, 2021, 106 min.

SIERPIEŃ
9.sie / śr / 21:00 / Nieznośny ciężar wielkiego talentu, reż. Tom Gormican, USA, 2022, 105 min.
12.sie / sb / 21:00 / W gorsecie, reż. Marie Kreutzer, Austria, Francja, Niemcy, Luksemburg, 2022, 113 min.
14.sie / pn / 21:00 / Maskarada, reż. Nicolas Bedos, Francja, 2022, 142 min.
16.sie / śr / 21:00 / Aftersun, reż. Charlotte Wells, USA, Wlk. Brytania, 2022, 98 min.
19.sie / sb / 21:00 / Bezmiar, reż. Emanuele Crialese, Włochy, Francja, 2022, 97 min.
23.sie / śr / 21:00 / Trzy tysiące lat tęsknoty, reż. George Miller, USA, 2022, 108 min.
26.sie / sb / 21:00 / Sundown, reż. Michel Franco, Francja, Szwecja, Meksyk, 2021, 82 min.
30.sie / śr / 21:00 / Paryż, 13 dzielnica, reż. Jacques Audiard, Francja, 2021, 106 min.

WRZESIEŃ
2.wrz / sb / 20:30 / W trójkącie, reż. Ruben Östlund, Szwecja, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, 2022, 150 min.

Hej! To ja, PopUp.

Masz dość telewizji i platform streamingowych? Potrzebujesz odrobiny dystansu i czasu tylko dla siebie? Szukasz informacji o spektaklach, koncertach i kreatywnych warsztatach?

Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się więcej o wydarzeniach i atrakcyjnych promocjach przeznaczonych wyłącznie dla subskrybentów. 

Co Ty na to?

Dziękuję, nie jestem zainteresowany. Wybieram niebieską pigułkę.
Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy identyfikatory plików cookies w celach marketingowych, w tym wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji, a także celach analitycznych i statystycznych, a także na zapisywanie i przechowywanie plików cookies na Twoim urządzeniu. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.