BIOGRAMY REŻYSERÓW:
Monika Tomczyk
Obecnie pracuje w Miejskim Teatrze Miniatura w Gdańsku jako pedagożka teatru, gdzie współtworzy przestrzeń do inspirującej edukacji teatralnej i kulturowej. Absolwentka Reżyserii Teatru Dzieci i Młodzieży w Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu, Akademii Teatru Alternatywnego, Letniej Szkoły Dramy z Johnem Somersem i pedagogiki specjalnej UŁ, instruktorka Improwizacji Tańca i Symboliki Ciała, Eksperymentalnego Teatru Tańca (EXTATHE dr Detlefa Kapperta) Edukacji Somatycznej (The Body/ Think Process BTP, Alana Caig Wilsona), nauczycielka dyplomowana i terapeutka SI (integracji sensorycznej). Przez wiele lat związana z Teatrem Logos w Łodzi jako aktorka i łódzką oświatą ((Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Klinika Zaburzeń Rozwoju Navicula, Towarzystwo Wspierania Dziecka i Rodziny Lokomotywa) jako nauczycielka- terapeutka. W pracy edukacyjno – terapeutycznej teatr od zawsze był jednym z głównym medium pracy (liczne spektakle z młodzieżą gimnazjalną w formie Teatru Forum i Interaktywnego (TIE) spektakle z grupą dziecięca min. nagrodzony na festiwalu Dziatwa, liczne warsztaty teatralne z osobami z wyzwaniami rozwojowymi). Reżyseruje i występuje w eksperymentalnych spektaklach teatru niezależnego. W tworzonych projektach i spektaklach stawia na budowanie relacji z przyszłym widzem, włączając go poprzez warsztatowe podejście do budowania tkanki przedstawienia. W pracy wykorzystuje min. pedagogikę teatru, dramę stosowaną, edukację somatyczną, metodę tańca kreatywnego opartą o teorię ruchu Labana, Life/Art Process Anny Halprin, a w realizowanych projektach tworzy przestrzenie do twórczych działań i kreatywnego rozwoju. W zakresie projektów edukacyjnych i kulturowych zdobywała doświadczenie w wielu programach na styku teatru, pedagogiki, edukacji – zarówno z instytucjami, jak i organizacjami pozarządowym min. Projekt „Rutka” w ramach IV Konkursu im. Jana Dormana organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie, „Ziemia obiecana” i „PaseBooK” w ramach programu Koalicje Kultury BMK. Uzyskała certyfikat ŁCDNiKP „Nauczyciel Nowator”.
Tworzyła od podstaw Pracownię Twórczego Widza w Teatrze Lalek Arlekin w Łodzi- program wszechstronnej edukacji w instytucji kultury. Była członkinią Rady Programowej Programu Wsparcia Edukacji Kulturowej Miasta Łodzi, obecnie zaangażowana w program Edukacja do Kultury. Gdańsk. Uczestniczka programu Partnerzy Teatroteki Szkolnej w Instytucie Teatralnym w Warszawie, gdzie aktywnie współtworzy sieć pedagogów teatru w instytucjach kultury w Polsce. Także współpracuje z Łódzką Akademią Dramy przy wielu projektach aktywizujących dzieci, młodzież i nauczycieli np. przy projekcie „Dramogwara – teatralne zabawy gwarą łódzką, Nauczyciel animatorem działań twórczych”. Obecnie w Miejskim Teatrze Miniatura w Gdańsku oprócz systematycznej działalności pedagogicznej (koncepcyjnej, warsztatowej) współtworzy koncepcyjnie- reżysersko wszystkie odsłony czytań performatywnych „Książka w roli głównej” i prowadzi grupę dziecięcą Akademii Miniatury, która co roku kończy się pokazem teatralnym.
Marzena Nieczuja Urbańska
Aktorka gdańskiego Teatru Wybrzeże. Ukończyła Studium Aktorskie Przy Teatrze Wybrzeże, Animację Społeczną oraz Edukację Wielokulturową i Regionalną na Uniwersytecie Gdańskim. Ma na swoim koncie wiele teatralnych ról. Jest również pierwszą w Polsce pieśniarką portugalskiego fado. Od wielu lat zajmuje się edukacją teatralną i dramową. Pracowała z młodzieżą w Teatrze Nauczania „Wybrzeżak” przez cały czas jego istnienia. Współpracuje z Gdańskim Teatrem Szekspirowskim (gdzie m.in. od 2 lat prowadzi młodzieżową grupę teatralną „Młody Teatr Szekspirowski” – obecnie w przygotowaniu jest ich trzecia premiera), Uniwersytetem Gdańskim, Nadbałtyckim Centrum Edukacji „Oświata Lingwista” i wieloma innymi podmiotami.
Piotr Biedroń
Od 2011 aktor Teatru Wybrzeże w Gdańsku. Absolwent PWST im. Ludwika Solskiego w Krakowie, gdzie studiował w klasie mistrzowskiej prof. Jana Peszka. Zagrał w Teatrze Wybrzeże u wielu cenionych reżyserów: Grzegorza Wiśniewskiego („Kto się boi Virginii Woolf”), Marcina Libera („Fahrenheit 451”), Eweliny Marciniak („Amatorki”, „Portret damy”, „Mapa i terytorium”), Radka Stępnia („Śmierć komiwojażera”). W Gdańsku można było zobaczyć go również w spektaklach granych w Teatrze Szekspirowskim: „Zakochany Szekspir”, „Wesołe kumoszki z Windsoru”. Jest aktorem filmowym (m.in. „Miasto 44”) i serialowym (m.in. „Żmijowisko”, „Wojenne dziewczyny”, „Czas honoru”). Z Gdańskim Teatrem Szekspirowskim podjął współpracę w roku 2017, kiedy to podjął się reżyserii spektaklu szekspirowskiego „Wieczór Trzech Króli” z grupą seniorów z Redy. Od tej pory współpracuje z tą instytucją w wielu projektach o charakterze artystyczno-edukacyjnym. W 2017 roku otrzymał nagrodę dla najlepszego aktora na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Festival Francophone Namur w Belgii, a w roku 2018 Nagrodę Specjalną Marszałka Województwa Pomorskiego im. prof. Jana Ciechowicza.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.
