Wraz z początkiem czerwca wystartuje po raz ósmy najpiękniejsze kino plenerowe w Gdańsku – na dachu Teatru Szekspirowskiego. Pokazy inspirowane są słynnymi projekcjami filmowymi „Rooftop cinema”, które odbywają się od wielu lat na dachach budynków Nowego Jorku. Przez całe wakacje odbędzie się 28 pokazów w wyjątkowej scenerii - z widokiem na dachy gdańskich kamienic.
W tym roku ponownie zaprezentowane zostaną najciekawsze filmy ubiegłych lat, które zdobyły nagrody i wyróżnienia na najważniejszych światowych festiwalach filmowych, takich jak Berlinale, Cannes, Sundance czy Wenecja. Pojawią się też filmy o charakterze wielkomiejskim, których akcja rozgrywa się w metropoliach.
W programie zobaczymy komedie, dramaty, thrillery, horrory oraz kino Oskarowe i najlepsze europejskie kino autorskie tego sezonu: wielki powrót Brendana Frasera w filmie „Wieloryb” Darrena Aronofskiego, za który otrzymał Oskara za najlepsza rolę męską; „W trójkącie” Rubena Östlunda, czyli najlepszy europejski film 2022 roku, szalona komedia i bezlitosna satyra na bogatych, a także kapitalna metafora naszych czasów. Nominowany do Oskara ostatni film Jerzego Skolimowskiego „IO”; niezwykle zmysłowy „Paryż, 13 dzielnica” Jacquesa Audiarda - kolejny tytuł po „Frances Ha” czy „C’mon C’mon” dowodzący, że dziś o wszystkich odcieniach uczuć najlepiej opowiada się w czerni i bieli.
Widzowie zobaczą również sensacyjną komedię „Nieznośny ciężar wielkiego talentu” z legendą kina Nicolasem Cagem i najgorętszym nazwiskiem tego lata Pedro Pascalem („The Last of Us”, „Mandalorian”), dwa mrożące krew w żyłach thrillery „Men” Alexa Garlanda („Ex Machina”) oraz „Bodies Bodies Bodies” reż. Halina Reijn, obie produkcje z amerykańskiego studia A24, z którego pochodzą oskarowi laureaci „Wszystko wszędzie naraz” i „Wieloryb”.
Kino na Szekspirowskim z widokiem na dachy gdańskich kamienic ma unikatowy charakter. Nie ma drugiego takiego kina plenerowego w Polsce. Jest to niewątpliwie najpiękniejsze kino plenerowe w Gdańsku i mamy nadzieję, że ósma edycja kina na dachu spotka się jak co roku z dużym zainteresowaniem widzów. W tym roku przygotowaliśmy dla nich prawie 30 pokazów, które zaprezentujemy w ciągu 3 miesięcy. – mówi pomysłodawczyni i organizatorka cyklu filmowego Anna Kądziela-Grubman ze Stowarzyszenia Kulturalnego Hamulec Bezpieczeństwa.
W programie obok „W trójkącie” nie zabraknie również innych, najważniejszych europejskich produkcji roku, czyli „Aftersun” Charlotte Wells, z nominowanym do Oscara za swoją zachwycająca rolę Paulem Mescalem w fenomenalnym duecie z debiutującą na wielkim ekranie Frankie Corio, którą okrzyknięto odkryciem roku, a także jednym z najgłośniejszych filmów ostatnich miesięcy „W gorsecie” w reż. Marie Kreutzer, z nagrodzoną w Cannes wspaniałą Vicky Krieps („Nić widmo”) w roli Sisi – skandalistki, rewolucjonistki i najbardziej intrygującej kobiety tamtej epoki.
To tylko wybrane filmy z bogatego tegorocznego repertuaru kina, którego projekcje odbywać się będą 2-3 razy w tygodniu przez całe lato, od 3 czerwca do 2 września. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferyczny (silny wiatr, deszcz) wybrany seans będzie przekładany na inny termin.
Kino plenerowe, to kino na zewnątrz budynku. Filmy będą pokazywane na dachu teatru. Widzowie będą siedzieć na leżakach.
Kino będzie otwarte przez 3 miesiące: czerwiec, lipiec i sierpień. Będzie można zobaczyć różne filmy: wesołe i smutne.
Bilety w cenie 18 zł w przedsprzedaży do nabycia na przez stronę www kina oraz serwis Interticket.pl, (bilety w dniu seansu 20 zł).
Miejsce projekcji: Dach / Taras Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego (taras na 1 piętrze nad częścią administracyjną Teatru).
WIĘCEJ INFORMACJI:
www.KinoNaSzekspirowskim.pl
https://www.facebook.com/kinonaszekspirowskim
BILETY:
https://kinonaszekspirowskim.interticket.pl/
Organizatorem i pomysłodawcą kina jest Stowarzyszenie Kulturalne Hamulec Bezpieczeństwa.
Główni partnerzy:” Gdański Teatr Szekspirowski, KINO PRO, Fundacja Nowa Strefa Kultury, Miasto Gdańsk
PROGRAM POKAZÓW
–
CZERWIEC
3.cze / sb / 21:30 / W trójkącie, reż. Ruben Östlund, Szwecja, Wlk. Brytania, Francja, Niemcy, 2022, 150 min.
7.cze / śr / 22:00 / Paryż, 13 dzielnica, reż. Jacques Audiard, Francja, 2021, 106 min.
8.cze / cz / 21:30 / I love my dad, reż. James Morosini, USA, 2022, 96 min.
10.cze / sb / 21:30 / Sundown, reż. Michel Franco, Francja, Szwecja, Meksyk, 2021, 82 min.
14.cze / śr / 21:30 / Nieznośny ciężar wielkiego talentu, reż. Tom Gormican, USA, 2022, 105 min.
17.cze / sb / 22:00 / Yang, reż. Kogonada, USA, 2022, 96 min.
21.cze / śr / 22:00 / Najbardziej samotny chłopak na świecie, reż. Martin Owen, Wlk. Brytania, 2022, 91 min.
23.cze / pt / 22:00 / A oni dalej grzeszą, dobry Boże!, reż. Philippe de Chauveron, Francja, 2022, 98 min.
24.cze / sb / 22:00 / Bodies Bodies Bodies, reż. Halina Reijn, USA, 2022, 95 min.
28.cze / śr / 22:00 / Wieloryb, reż. Darren Aronofsky, USA, 2022, 117 min.
30.cze / pt / 22:00 / Bezmiar, reż. Emanuele Crialese, Włochy, Francja, 2022, 97 min.
LIPIEC
1.lip / sb / 22:00 / I love my dad, reż. James Morosini, USA, 2022, 96 min.
5.lip / śr / 22:00 / Chora na siebie, reż. Kristoffer Borgli, Norwegia, Szwecja, 2022, 95 min.
7.lip / pt / 22:00 / W gorsecie, reż. Marie Kreutzer, Austria, Francja, Niemcy, Luksemburg, 2022, 113 min.
8.lip / sb / 22:00 / Maskarada, reż. Nicolas Bedos, Francja, 2022, 142 min.
12.lip / śr / 21:30 / IO, reż. Jerzy Skolimowski, Polska, Włochy, 2022, 86 min.
15.lip / sb / 21:30 / W trójkącie, reż. Ruben Östlund, Szwecja, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, 2022, 150 min.
19.lip / śr / 21:30 / Men, reż. Alex Garland, 2022, Wlk. Brytania, 100 min.
22.lip / sb / 21:30 / Paryż, 13 dzielnica, reż. Jacques Audiard, Francja, 2021, 106 min.
SIERPIEŃ
9.sie / śr / 21:00 / Nieznośny ciężar wielkiego talentu, reż. Tom Gormican, USA, 2022, 105 min.
12.sie / sb / 21:00 / W gorsecie, reż. Marie Kreutzer, Austria, Francja, Niemcy, Luksemburg, 2022, 113 min.
14.sie / pn / 21:00 / Maskarada, reż. Nicolas Bedos, Francja, 2022, 142 min.
16.sie / śr / 21:00 / Aftersun, reż. Charlotte Wells, USA, Wlk. Brytania, 2022, 98 min.
19.sie / sb / 21:00 / Bezmiar, reż. Emanuele Crialese, Włochy, Francja, 2022, 97 min.
23.sie / śr / 21:00 / Trzy tysiące lat tęsknoty, reż. George Miller, USA, 2022, 108 min.
26.sie / sb / 21:00 / Sundown, reż. Michel Franco, Francja, Szwecja, Meksyk, 2021, 82 min.
30.sie / śr / 21:00 / Paryż, 13 dzielnica, reż. Jacques Audiard, Francja, 2021, 106 min.
WRZESIEŃ
2.wrz / sb / 20:30 / W trójkącie, reż. Ruben Östlund, Szwecja, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, 2022, 150 min.
Gdański Teatr Szekspirowski
Gdański Teatr Szekspirowski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://teatrszekspirowski.pl oraz https://bilety.teatrszekspirowski.pl Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego.Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności wymienionych poniżej. Zdiagnozowano następujące nieprawidłowości: niektóre posty mają nieczytelną strukturę – brakuje odpowiedniej ilości nagłówków (h2-h6) oraz podziału na akapity, 1 lista wymaga uporządkowania (dotyczy strony www.bilety.teatrszekspirowski.pl), 1 ramka wymaga oznaczenia (dotyczy strony www.bilety.teatrszekspirowski.pl), linki wymagają opisania unikatowymi hasłami/tytułami, cytaty zapisane są kursywą, a powinny być w cudzysłowie, niektóre teksty napisane są zbyt skomplikowanym językiem i wymagają uproszczenia, pliki video nie są opatrzone transkrypcją/audiodeskrypcją /tekstem alternatywnym oraz nie posiadają tłumaczenia na Polski Język Migowy, brak mapy serwisu w poszczególnych zakładkach, nie wszystkie elementy/zakładki strony pozwalają na nawigację za pomocą klawiatury. Powyższe nieprawidłowości zostaną usunięte do końca 2020. Wyłączenia
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Magdaleną Hajdysz za pośrednictwem maila na adres: dostepnosc@teatrszekspirowski.pl. lub telefonicznie, dzwoniąc pod numer: +48 691 082 277. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu ww. procedury możliwe jest złożenie wniosku do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Gdański Teatr Szekspirowski, ul. Wojciecha Bogusławskiego 1, 80-818 Gdańsk BUDYNEK TEATRU w całości dostępny jest dla osób z różnymi niepełnosprawnościami. Większość wejść dostępna jest bezpośrednio z poziomu chodnika/ulicy. Każda kondygnacja dostępna jest za pośrednictwem dźwigów osobowych, dostosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnościami (dalej OzN). W ramach ogólnodostępnych toalet przewidziano odpowiednio wyposażone sanitariaty. CZĘŚĆ TEATRALNA dostępna jest poprzez ciąg pieszy zlokalizowany pomiędzy budynkiem teatru a murami zewnętrznymi. Główne wejście do teatru wyposażone jest w podwójne, dwuskrzydłowe drzwi, które przed wydarzeniami są otwarte na oścież.
Wejście jest bez progów. KASA GTS zlokalizowana jest w holu wejściowym, naprzeciwko głównego wejścia. Jej lada znajduje się na wysokości 120 cm. WIDOWNIA dostępna jest z holu wejściowego poprzez zaprojektowany w centralnej części korytarz o nachylonej posadzce, bez progów. W budynku teatru w rejonie foyer znajdują się dwie windy, zapewniające osobom z niepełnosprawnościami dostęp na kondygnację podziemną, gdzie zlokalizowane są odpowiednio wyposażone toalety oraz szatnie, a także teatralny bar i dwie sale wystaw. CZĘŚĆ ADMINISTRACYJNA (biura, garderoby dla artystów oraz Sala spotkań) dostępna jest bezpośrednio z dziedzińca teatru (zlokalizowanego na poziomie chodnika/ulicy), a dostęp do pomieszczeń użytkowych na poziomie +1 zapewnia dźwig osobowy. Biura oraz garderoby wyposażono w sanitariaty przystosowane dla OzN. Dodatkowo jedna z garderób indywidualnych na piętrze została zaprojektowana z uwzględnieniem wymagań dostępności dla OzN. PRACOWNICY BIURA OBSŁUGI WIDZA w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim, a także PRZEWODNICY oprowadzający po GTS, są przeszkoleni z obowiązujących zasad zachowania wobec osób z niepełnosprawnościami, w tym pełnego szacunku, nienarzucającego sposobu oferowania niezbędnej pomocy oraz zapewnienia niezbędnej asysty.
Wybrane wydarzenia organizowane przez GTS są tłumaczone na Polski Język Migowy oraz emitowane/prowadzone z napisami i/lub audiodeskrypcją. WEJŚCIE DO BUDYNKU Cały rok / wejście od strony ul. Wojciecha Bogusławskiego – wejście główne oraz ok 20 metrów dalej wzdłuż muru teatru, po lewej stronie wejście dla osób poruszających się na wózku. UWAGA! Ulica Wojciecha Bogusławskiego, przy której zlokalizowany jest GTS, pokryta jest płaską kostką brukową, a chodnik znajdujący się przy budynku teatru ma brukowane poprzeczne pasy, co może stanowić utrudnienie dla osoby poruszającej się na wózku. CO GDZIE JEST?
Automatyczna walidacja strony www pod kątem jej dostępności walidatorami online, nie jest w pełni miarodajna i nie zastąpi obiektywnych testów wykonanych przez osoby z niepełnosprawnościami. W związku z tym Gdański Teatr Szekspirowski dąży do przeprowadzenia corocznych audytów dostępności swoich stron. Niezależnie od tego GTS wykonał testy dostępności strony za pomocą powszechnie dostępnych narzędzi.
Masz dość telewizji i platform streamingowych? Potrzebujesz odrobiny dystansu i czasu tylko dla siebie? Szukasz informacji o spektaklach, koncertach i kreatywnych warsztatach?
Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się więcej o wydarzeniach i atrakcyjnych promocjach przeznaczonych wyłącznie dla subskrybentów.
Co Ty na to?