- Dla dzieci /
- Warsztaty
- 12 maj 2024
Niedzielne warsztaty rodzinne wokół sztuk Szekspira.
5Rytmów® - stworzone przez Gabrielle Roth, tańczone przez tysiące ludzi na całym świecie, jest filozofią, perspektywą, sztuką i dynamiczną praktyką ruchu, zakorzenioną w założeniu, że jeśli wprowadzisz swoją duszę w ruch, to sama się uzdrowi. Według miłośników 5Rytmów® ruch jest zarówno lekarstwem jak i metaforą, sięga poprzez i ponad języki, kultury i grupy wiekowe, transformując cierpienie w sztukę, sztukę w świadomość, a świadomość w działanie. Praktyka ta tworzy społeczność, która daje bezpieczną przestrzeń każdemu, chcącemu przebudzić w sobie tę nieprzewidywalną, pełną pasji, fascynującą, balansującą na krawędzi i tęskniącą za wolnością cząstkę siebie.
Jeden krok, następny... oddech za oddechem, umysł odpuszcza - zaczynasz CZUĆ CIAŁO.
Jeśli nigdy nie poruszałeś się w 5Rytmach, to doskonała okazja, aby właśnie w tej formie, zatańczyć je pierwszy raz. Nie ma żadnych ograniczeń, aby praktykować 5Rytmów, każdy porusza się tak, jak potrafi. Najpierw rozgrzewamy poszczególne części ciała, potem inspirowani moim prowadzeniem szukamy kolejnych rytmów w ciele, a następnie ruszamy się... tańczymy...
Joanna Hussakowska – 18 marca tego roku skończyłam 60 lat. Jestem mamą trójki dorosłych dzieci i to chyba moja najważniejsza rola, choć będąc z zawodu aktorką, mam ich na swoich koncie całkiem sporo. W 1987 roku ukończyłam PWSTviF w Łodzi, występowałam w Teatrze im. Jaracza w Łodzi i Teatrze im. Słowackiego Krakowie.
W trakcie budowania roli, zawsze bardzo ważnymi elementami było dla mnie ciało i emocje. Dlatego kiedy pierwszy raz, w 2007 roku, trafiłam na „5rytmowy parkiet” wiedziałam, że chcę tę praktykę kontynuować i zgłębiać. Przez dwa okrągłe lata podróżowałam po świecie uczestnicząc w warsztatach 5Rytmów®, aż w kwietniu 2011, po rocznym treningu w USA, ostatnim, który prowadziła Gabrielle Roth, twórczyni tej metody, zostałam akredytowanym nauczycielem poziomu Waves®, a w 2016 ukończyłam kurs pracy z emocjami, czyli tzw. Heartbeat®. Od tego czasu zrobiłam ponad 1700 wydarzeń, organizując cotygodniową Praktykę w Krakowie i Warszawie, comiesięczne spotkania w Katowicach, Wrocławiu i Bielsku- Białej, kilkudniowe warsztaty w kraju i za granicą. Uczyłam w Niemczech, Austrii, Libanie, Moskwie, a także w Australii. Prowadziłam warsztaty dla działu sprzedaży firmy Mars, kobiet osadzonych w krakowskim więzieniu, a od dwóch lat jestem bardzo mocno związana The Transmission School w Toskanii, gdzie prowadzę regularnie warsztaty. Moim mottem są słowa Gabriellę Roth: „Rusz ciało – uspokój umysł”.
–
Gabrielle Roth — twórczyni 5Rytmów® była amerykańską tancerką i muzykiem reprezentującym gatunki world music i taniec trance, ze szczególnym zainteresowaniem szamanizmem. Pod koniec lat 70. stworzyła podejście do ruchu 5Rytmów®. Na całym świecie są setki nauczycieli 5Rytmów®, którzy wykorzystują jej podejście w swojej pracy. Roth pracowała w Kripalu Center for Yoga & Health oraz w Omega Institute for Holistic Studies. Założyła także eksperymentalny zespół teatralny w Nowym Jorku i napisała trzy książki, stworzyła ponad dwadzieścia albumów z muzyką taneczną w stylu trance ze swoim zespołem The Mirrors oraz wyreżyserowała lub była bohaterem dziesięciu filmów wideo.
Zajęcia trwają dwie godziny bez przerwy.
Zabierz wodę do picia, wygodne ubranie na “cebulkę”- bądź boso, albo w podgumowanych skarpetach.
Niedzielne warsztaty rodzinne wokół sztuk Szekspira.
Niedzielne warsztaty rodzinne wokół sztuk Szekspira.
Gdański Teatr Szekspirowski
Gdański Teatr Szekspirowski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://teatrszekspirowski.pl oraz https://bilety.teatrszekspirowski.pl Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego.Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności wymienionych poniżej. Zdiagnozowano następujące nieprawidłowości: niektóre posty mają nieczytelną strukturę – brakuje odpowiedniej ilości nagłówków (h2-h6) oraz podziału na akapity, 1 lista wymaga uporządkowania (dotyczy strony www.bilety.teatrszekspirowski.pl), 1 ramka wymaga oznaczenia (dotyczy strony www.bilety.teatrszekspirowski.pl), linki wymagają opisania unikatowymi hasłami/tytułami, cytaty zapisane są kursywą, a powinny być w cudzysłowie, niektóre teksty napisane są zbyt skomplikowanym językiem i wymagają uproszczenia, pliki video nie są opatrzone transkrypcją/audiodeskrypcją /tekstem alternatywnym oraz nie posiadają tłumaczenia na Polski Język Migowy, brak mapy serwisu w poszczególnych zakładkach, nie wszystkie elementy/zakładki strony pozwalają na nawigację za pomocą klawiatury. Powyższe nieprawidłowości zostaną usunięte do końca 2020. Wyłączenia
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Magdaleną Hajdysz za pośrednictwem maila na adres: dostepnosc@teatrszekspirowski.pl. lub telefonicznie, dzwoniąc pod numer: +48 691 082 277. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu ww. procedury możliwe jest złożenie wniosku do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Gdański Teatr Szekspirowski, ul. Wojciecha Bogusławskiego 1, 80-818 Gdańsk BUDYNEK TEATRU w całości dostępny jest dla osób z różnymi niepełnosprawnościami. Większość wejść dostępna jest bezpośrednio z poziomu chodnika/ulicy. Każda kondygnacja dostępna jest za pośrednictwem dźwigów osobowych, dostosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnościami (dalej OzN). W ramach ogólnodostępnych toalet przewidziano odpowiednio wyposażone sanitariaty. CZĘŚĆ TEATRALNA dostępna jest poprzez ciąg pieszy zlokalizowany pomiędzy budynkiem teatru a murami zewnętrznymi. Główne wejście do teatru wyposażone jest w podwójne, dwuskrzydłowe drzwi, które przed wydarzeniami są otwarte na oścież.
Wejście jest bez progów. KASA GTS zlokalizowana jest w holu wejściowym, naprzeciwko głównego wejścia. Jej lada znajduje się na wysokości 120 cm. WIDOWNIA dostępna jest z holu wejściowego poprzez zaprojektowany w centralnej części korytarz o nachylonej posadzce, bez progów. W budynku teatru w rejonie foyer znajdują się dwie windy, zapewniające osobom z niepełnosprawnościami dostęp na kondygnację podziemną, gdzie zlokalizowane są odpowiednio wyposażone toalety oraz szatnie, a także teatralny bar i dwie sale wystaw. CZĘŚĆ ADMINISTRACYJNA (biura, garderoby dla artystów oraz Sala spotkań) dostępna jest bezpośrednio z dziedzińca teatru (zlokalizowanego na poziomie chodnika/ulicy), a dostęp do pomieszczeń użytkowych na poziomie +1 zapewnia dźwig osobowy. Biura oraz garderoby wyposażono w sanitariaty przystosowane dla OzN. Dodatkowo jedna z garderób indywidualnych na piętrze została zaprojektowana z uwzględnieniem wymagań dostępności dla OzN. PRACOWNICY BIURA OBSŁUGI WIDZA w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim, a także PRZEWODNICY oprowadzający po GTS, są przeszkoleni z obowiązujących zasad zachowania wobec osób z niepełnosprawnościami, w tym pełnego szacunku, nienarzucającego sposobu oferowania niezbędnej pomocy oraz zapewnienia niezbędnej asysty.
Wybrane wydarzenia organizowane przez GTS są tłumaczone na Polski Język Migowy oraz emitowane/prowadzone z napisami i/lub audiodeskrypcją. WEJŚCIE DO BUDYNKU Cały rok / wejście od strony ul. Wojciecha Bogusławskiego – wejście główne oraz ok 20 metrów dalej wzdłuż muru teatru, po lewej stronie wejście dla osób poruszających się na wózku. UWAGA! Ulica Wojciecha Bogusławskiego, przy której zlokalizowany jest GTS, pokryta jest płaską kostką brukową, a chodnik znajdujący się przy budynku teatru ma brukowane poprzeczne pasy, co może stanowić utrudnienie dla osoby poruszającej się na wózku. CO GDZIE JEST?
Automatyczna walidacja strony www pod kątem jej dostępności walidatorami online, nie jest w pełni miarodajna i nie zastąpi obiektywnych testów wykonanych przez osoby z niepełnosprawnościami. W związku z tym Gdański Teatr Szekspirowski dąży do przeprowadzenia corocznych audytów dostępności swoich stron. Niezależnie od tego GTS wykonał testy dostępności strony za pomocą powszechnie dostępnych narzędzi.
Masz dość telewizji i platform streamingowych? Potrzebujesz odrobiny dystansu i czasu tylko dla siebie? Szukasz informacji o spektaklach, koncertach i kreatywnych warsztatach?
Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się więcej o wydarzeniach i atrakcyjnych promocjach przeznaczonych wyłącznie dla subskrybentów.
Co Ty na to?