Kurs MBLC | TwO

Wieczorny 8 tyg. kurs MBLC (Mindfulness Based Living Course)

Musimy odkryć, jak się przebudzić na nowo i pozostać przebudzonym.
~ Thoreau

Zapraszamy serdecznie na ośmiotygodniową wędrówkę ku bardziej świadomemu życiu w magicznym miejscu ukrytym w sercu Starego Miasta – Teatrze w Oknie na ulicy Długiej 🙂

Mindfulness Based Living Course to proces zakorzeniania postawy uważności w życiu poprzez cykl ośmiu dwugodzinnych, cotygodniowych spotkań szkoleniowych w kameralnej grupie, w ramach szkolenia uważności w oparciu o program Certyfkowanego Kursu Mindfulness wg Mindfulness Association. W czasie spotkań będziesz stopniowo poznawać wachlarz konkretnych praktyk i narzędzi składających się na wieloaspektowy i unikatowy trening uważności. Po każdej sesji otrzymasz materiały i nagrania do ugruntowania praktyki w domu opracowane przez Mindfulness Association. Pomiędzy 6 i 7 tygodniem praktyki następuje Dzień Uważności, czyli dzień praktyki (sobota lub niedziela) od godziny 9.00 do 15.00. Na zakończenie kursu każdy uczestnik obecny na wszystkich spotkaniach otrzymuje certyfikat ukończenia kursu MBLC.

Tematyka spotkań cotygodniowych:
Tydzień 1 – Co to jest Mindfulness i po co praktykujemy uważność
Tydzień 2 – Ciało jako miejsce bycia obecnym
Tydzień 3 – Wprowadzenie podpory uważności
Tydzień 4 – Praca z rozkojarzeniem
Tydzień 5 – Badanie strumienia myśli
Tydzień 6 – Postawa obserwatora
Dzień praktyki – “Dzień Uważności”
Tydzień 7 – Samoakceptacja
Tydzień 8 – Życie w oparciu o Mindfulness, Podsumowanie – Reszta życia

Zgodnie z nauczaniem Mindfulness Association, wierzymy, że uważność może być sposobem życia, a nie jedynie krótką interwencją łagodzącą bolesne objawy utraty równowagi wewnętrznej. Uczymy przytomnej obecności, świadomego odpowiadania (nie automatycznego reagowania) na wszelkie doświadczenia ze współczuciem i dostrzegania nieraz głęboko zakorzenionych nawykowych schematów myśli, uczuć i zachowań. Pozwala nam to uwolnić się od uwarunkowań, które w sposób ukryty wpływają na nasze życie i je ograniczają, aby dzięki temu rozwinąć nasz ludzki potencjał i decydować o tym jak żyjemy w łączności ze sobą i naszym światem.

CZYM JEST UWAŻNOŚĆ (ang. mindfulness)?
“Uważność jest to szczególny rodzaj uwagi: świadomej, nieosądzającej i skierowanej na bieżącą chwilę”.
Jon Kabat-Zinn

Uważność to praktyka budowania postawy radykalnej obecności, tzn. pozbawionej preferencji i iluzji otwartości na doświadczenie bieżącej chwili w całej jej głębi. Polega na nieustannym badaniu wewnętrznego środowiska i poznawania nietrwałej natury umysłu w celu odbudowania autentycznej więzi ze sobą, ze światem, w kierunku bardziej świadomego życia.
Metoda ta zawiera w sobie zestaw skutecznych, wypracowanych przez specjalistów technik świeckiej medytacji w celu poszerzania świadomości ciała, poruszeń umysłu i powracania do przytomności, czyli bycia tu i teraz.
Praktyka uważności to dosłownie trening mózgu, który w skuteczny i naukowo potwierdzony sposób zmienia jego strukturę i obszary aktywności (neuroplastyczność mózgu). Pozwala dostrzec (insight) i zmienić nawykowe, nieświadome wzorce reakcji i myśli nakręcające spiralę obniżonego nastroju, depresji, lęków i innych objawów utraty wewnętrznej równowagi i cierpienia.

DLA KOGO
Dla każdego, kto chciałby, aby uważność stała się elementem jego codziennego życia. Nie jest wymagane żadne doświadczenie w medytacji. Kurs MBLC jest skierowany do osób poszukujących równowagi, spokoju, sposobów na złagodzenie stresu (zawodowego, międzyludzkiego, zdrowotnego), zainteresowanych rozwojem oraz tym jak funkcjonuje nasz umysł.

DLACZEGO WARTO
Badania naukowe* dowodzą, że regularna i właściwe poprowadzona praktyka uważności wpływa znacząco na:
– obniżenie poziomu lęku, niepokoju, stresu, wyczerpania i poirytowania;
– umiejętność nawiązania kontaktu z samym sobą, w sferze myśli, uczuć, doznań ciała;
– rozwój koncentracji, usprawnienie procesu uczenia się i zapamiętywania;
– rozwój inteligencji emocjonalnej, świadomość myśli i ich wpływu na doświadczane uczucia, większą zdolność do samokontroli;
– zwiększenie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach poprzez zmianę ich postrzegania;
– rozwój akceptacji i życzliwości względem siebie i innych:
– obniżenie ciśnienia krwi i zmniejszenie ryzyka pojawienia się nadciśnienia;
– wspieranie równowagi hormonalnej poprzez obniżanie poziomu hormonu stresu (kortyzolu);
– zmniejszenie ryzyka zapadnięcia na depresję;
– większą ogólną satysfakcję z życia.
* Jedynie w latach 1980-2016 opublikowano w czasopismach naukowych ponad 3050 badań nad uważnością.

CZAS
8 kolejnych czwartków od 30 stycznia
30.01.2020 – 19.03.2020
godz. 19:00 – 21.00
+ Dzień Uważności – niedziela 8.02
godz. 9.00 – 15.00

PROWADZĄCA
Krysia Rybińska
nauczycielka MBCT (Mindfulness Based Cognitive Therapy)
nauczycielka MBLC (Mindfulness Based Living Course)
E-RYT® (Experienced Registered Yoga Teacher)
YACEP® (Yoga Alliance Continuuing Education Provider)
Advanced Restorative Yoga Trainer®

Nauczycielka mindfulness (uważności) i ośmiotygodniowych kursów MBLC (Mindfulness Based Living) certyfikowana przez Mindfulness Association. Ukończyła również szkolenie nauczycielskie w Terapii Poznawczej Opartej na Uważności (MBCT “Mindfulness Based Cognitive Therapy”) i pracuje pod superwizją specjalistów z Oxford Mindfulness Centre przy Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu w Oksfordzie. Nauczycielka jogi ropoznawana przez Yoga Alliance USA – E-RYT® (Experienced Registered Yoga Teacher), upoważniona do prowadzenia kursów doszkalających dla nauczycieli jogi YACEP® (Yoga Alliance Continuing Education Provider), a także jedną z dwóch nauczycielek w Polsce z certyfikatem ADVANCED RESTORATIVE YOGA TRAINER® od Judith Hanson Lasater, upoważniającym do stosowania jogi regeneracyjnej w celach terapeutycznych. Z wykształcenia filozof. W czasie wolnym pisze teksty o filozofii, oraz o jodze. Wierzy, że praktyka uważności i joga pomagają odbudować głęboki, autentyczny związek zarówno ze światem wewnętrznym, jak i zewnętrznym.

CENA
1100 zł
+ 8 spotkań po 2 h + 6 h praktyki w Dniu Uważności, czyli aż 22 h treningu uważności prowadzonego przez nauczycielkę mindfulness pracują pod superwizją Mindfulness Association
+ materiały (podręcznik MBLC) i nagrania audio do samodzielnej praktyki w domu udostępniane po każdym spotkaniu
+ certyfikat ukończenia kursu | wymagana obecność* na wszystkich spotkaniach

* istnieje możliwość odrobienia nieobecności indywidualnie (koszt spotkania 200 zł) lub z kolejną grupą kursową.
** 10% zniżki dla osób z aktywnym karnetem Yoga Compass
*** w uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość rozbicia płatności na dwie raty

INFORMACJE I ZAPISY
yoga.krysia@gmail.com
tel. 510 672 569
Liczba miejsc jest ograniczona, więc o rezerwacji miejsca w grupie decyduję kolejność zgłoszeń i wpłaty zaliczki 300 zł na konto:

YOGA COMPASS
69 1050 1764 1000 0091 2226 7686
W tytule przelewu wpisz proszę: “kurs MBLC”

MIEJSCE
Teatr w Oknie, ul. Długa 50/51 – kameralna, ukryta w samym sercu Starego Miasta przestrzeń spotkania ze sztuką i z uważnością. Potrzebne pomoce na miejscu.