KARMANIOLA CZYLI OD SASA DO LASA – operetka

Stanisław Moniuszko

libretto: Joanna Kulmowa
reżyseria: Paweł Aigner
produkcja: Teatr Wybrzeże

Rzadko się zdarza oglądać tak doskonale dostrojony aktorsko zespół, działający w spektaklu Pawła Aignera jak jeden instrument. […] Jedna z najlepszych komedii ostatnich lat w Teatrze Wybrzeże.

Łukasz Rudziński, Trójmiasto.pl

Operetka to „boski idiotyzm”, wielkie słowa, emocje rozdęte do niewyobrażalnych rozmiarów, przesadne gesty, minoderia, błaha treść, muzyka wpadająca w ucho, pióra, fraki i wszelki nadmiar, można jej zarzucić wszystko, poza jednym: od stuleci niezmiennie cieszy się powodzeniem i znajduje się w repertuarze każdego liczącego się teatru operowego. KARMANIOLA Moniuszki różni się od typowych operetkowych hitów. Akcja dzieje się w czasie Wielkiej Rewolucji Francuskiej, w Paryżu, amanci nie tracą głów dla pięknych dam, ale tracą je na gilotynie. Polak spotyka Polaka, wrzawa, nienawiść, polityka, śmierć, tęskna dumka śpiewana na swojską nutę, to właśnie prawdziwie polska operetka, polskie piekło, polska dzisiaj.

  • kierownictwo muzyczne i aranżacje: Tomasz Lewandowski
  • scenografia: Magdalena Gajewska
  • kostiumy: Zofia de Ines
  • konsultacje wokalne: Cezary Szyfman
  • projekt plakatu: Ryszard Kaja
  • korepetytor: Tomasz Jocz
  • asystent reżysera: Cezary Rybiński
  • inspicjent, sufler: Agnieszka Szczepaniak

OBSADA:
Maciejowa – Ewa Jendrzejewska
Marynia – Agata Bykowska
Niania – Marzena Nieczuja Urbańska
Maciej – Grzegorz Gzyl
Hrabia Pociej – Cezary Rybiński
Książę Puzyna – Marek Tynda
Ksiądz Robak – Mirosław Krawczyk
Syn Macieja I – Jan Napieralski
Syn Macieja II – Zbigniew Olszewski
Syn Macieja III, Gillotin – Adam Turczyk
Arystokrata I, II, III, IV, V, VI, Gillotin – Maciej Szemiel
Krakowianka – Antonina Gzyl
Orkiestra Operetty Narodowej: Ewelina Radwańska (I skrzypce), Aleksandra Ostrowska (altówka), Agnieszka Zaborowska (II skrzypce), Beniamin Baczewski (instrumenty dęte), Tomasz Jocz (fortepian), Karol Sokołowski (wiolonczela)

Premiera: 12 października 2019 roku na Dużej Scenie Teatru Wybrzeże

Czas trwania: 2 godziny i 20 minut (jedna przerwa)