I, MALVOLIO by Tim Crouch / Monoteatr: Shakespeare un/limited

Spektakl prezentowany w ramach przeglądu monodramów „Monoteatr: Shakespeare un/limited” organizowanego przez Teatr w Oknie.

fot. ze spektaklu „I, Malvolio”, autor zdjęcia: Greg Goodale

Wydarzenie będzie bezpłatnie transmitowane na żywo (tylko w czasie trwania) na kanale YouTube Teatru w Oknie

 

I, MALVOLIO

Scenariusz i wykonanie: Tim Crouch, scenografia: Graeme Gilmour / Tim Crouch Theatre / Wielka Brytania
Zaskakujący, dynamiczny, pełen inteligentnego dowcipu monodram Tima Croucha – aktora, performera, dramaturga i producenta. Od dnia premiery grany był prawie na całym świecie. Oto opowieść o utraconej godności, pruderii, żartach i zastraszaniu, wciągająca mocno w głąb szaleństwa zawartego w klasycznej komedii Szekspira. Przezabawna i wstrząsająca tyrada człowieka głęboko skrzywdzonego, w wykonaniu aktora o ogromnej charyzmie, wielkiej wrażliwości i niebywałym dystansie do siebie. Jak pisał Andrew Haydon, „I, Malvolio” to spektakl „niesamowicie zabawny, całkowicie łamiący serce, głęboko wyrafinowany, urzekająco prosty, niezwykle empatyczny, całkowicie bezkompromisowy i niesamowicie skomplikowany. Wszystko w tym samym czasie”. Według Agaty Olszewskiej „Tim Crouch udowadnia nam, że choć myślimy o sobie dobrze, w rzeczywistości wszyscy jesteśmy pełni tych samych wad i jednakowo szaleni”.

TIM CROUCH – jest brytyjskim twórcą teatru eksperymentalnego, aktorem, pisarzem i reżyserem. Jego sztuki przybierają one różne formy, ale wszystkie odrzucają konwencje teatralne, zwłaszcza realizm i zapraszają widza do udziału w akcie tworzenia dzieła. W wywiadzie przeprowadzonym w 2007 roku Crouch powiedział: „Teatr w swojej najczystszej formie jest konceptualną formą sztuki. Nie potrzebuje scenografii, kostiumów i rekwizytów, ale istnieje w głowie widza”. Crouch to „Jeden z najmądrzejszych artystów tworzących obecnie teatr w Wielkiej Brytanii” – Kulturflash Stephen Bottoms napisał, że sztuki Croucha „składają się na jeden z najważniejszych elementów anglojęzycznego dramatopisarstwa, jakie pojawiły się do tej pory w XXI wieku. Nie przychodzi mi do głowy żaden inny współczesny dramaturg, który zadawał tak przekonujące pytania dotyczące formy teatralnej, treści narracyjnej i zaangażowania widza”. Holly Williams, pisał w The Independent w czerwcu 2014 r.: „Crouch wyrobił sobie markę jako jeden z wielkich innowatorów brytyjskiego dramatu, grając sztuki, które zakłóciły i podważyły bierne doświadczenie teatralne”.

Na wydarzenie obowiązują bezpłatne wejściówki, rezerwacja przez Interticket od 17 listopada.