BETON | spektakl teatru tańca | Tydzień Białoruski

Spektakl BETON w ramach Tygodnia Białoruskiego w Teatrze Szekspirowskim, 30 maja 2019

Tysiące mil nadziei na ucieczkę przed miłością lub przed jej brakiem…

Poszukiwanie zbawienia w tym, przed czym uciekamy…

Beznadziejne podobieństwo do bohaterów starogreckiego mitu o Orfeuszu i Eurydyce.

Spotkanie z samotnością, która mieści się w jednolitym gigantycznym absolucie chłodu i bezduszności – betonie.

Autor spektaklu wyjaśnia że w BETONIE połączył dwie opowieści. Z jednej strony mit Orfeusza i Eurydyki, gdzie Orfeusz nie może bez niej żyć, więc schodzi za nią do Hadesu, ale ponieważ nie może się powstrzymać, żeby na nią nie spojrzeć, traci ją na zawsze, a wtedy wyrzeka się także innych kobiet. Z drugiej strony przygląda się współczesności, z tysiącem stron randkowych i natłokiem możliwości szukania partnera. Dziś dozwolone jest wzięcie rozwodu po raz setny. Bardzo niewielu spotyka dziś swoje drugie połowy i żyje razem w wierności i oddaniu. Dziś można zmieniać partnerów z byle powodu. Ten spektakl pokazuje przeciwieństwa, od mitu o całkowitej monogamii do współczesności, gdzie miłości już się nie docenia – dodaje autor.

korniag-beton-prem-2467
korniag-beton-prem-2628
korniag-beton-prem-2673
korniag-beton-prem-2822
korniag-beton-prem-2845
korniag-beton-sdacha-1148
korniag-beton-sdacha-1170
korniag-beton-sdacha-1213
korniag-beton-sdacha-1244
korniag-beton-sdacha-1360
korniag-beton-sdacha-1411
korniag-beton-sdacha-1484
korniag-beton-sdacha-1503
korniag-beton-sdacha-1571

Republikański Teatr Dramaturgii Białoruskiej
autor pomysłu i reżyser: Eugene Korniag
scenografia: Taćciana Nersisian
muzyka: Mikita Załatar
światło: Eugene Korniag
OBSADA: Maksim Brahiniec, Wieranika Busłajewa, Grażyna Bykawa, Dzmitry Dawidowicz, Illa Jasinski, Arciom Kureń, Andriej Nowik, Ludmiła Sidarkiewicz, Hanna Siemianiaka, Maryna Zdarankowa