Dzieła wszystkie Szekspira w nieco skróconej formie

Humor, błyskotliwe dialogi, prezentacja palety szekspirowskich możliwości: komedii, tragedii, kronik historycznych z elementami muzycznymi i tanecznymi – będzie można zobaczyć w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim podczas „Dzieł wszystkich Szekspira (w nieco skróconej wersji)”. To pierwsza produkcja Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego skierowana do młodzieży.

„Dzieła wszystkie Szekspira (w nieco skróconej wersji)”, autorstwa Adama Longa, Daniela Singera oraz Jessego Winfielda bawią ludzi na całym świecie od ponad 20 lat.

Tekst, podany z humorem i lekkością, można uznać za parodię sztuk szekspirowskich.

„Gdzie indziej stracilibyście państwo mnóstwo czasu, żeby ujrzeć na scenie tylko nic nie znaczący ułamek twórczości Geniusza ze Stratfordu. Kto ma czas na czytanie Szekspira?” – usłyszą widzowie ze sceny. W produkcji pojawią się więc całkiem niespodziewane odniesienia, np. do aplikacji randkowej Tinder. Poruszany zostanie m.in. wątek plagiatu czy mobbingu. Będzie można usłyszeć biogram Szekspira przemieszany z notką o… Hitlerze, a wszystko to po sklejeniu notek wydrukowanych z Wikipedii!

Liderem przedstawienia jest Rafał Ostrowski, który w 2000 r. wcielił się w rolę Oseta, czyli odegrał role damskie w „Dziełach wszystkich Szekspira” Teatru Muzycznego w Gdyni. Teraz – ówczesny aktor – powraca i tworzy spektakl na nowo, kładąc nacisk na interakcję z widzami i żarty z Szekspira.

Warto zadać sobie pytanie kim dziś jest Szekspir. Symbolem? Ikoną? Komedia nie oszczędza, rządzi się swoimi prawami. Istotny jest sposób pracy aktora, to co składa się na rolę. Zabawa, ale i kontakt z publicznością. Widz oczekuje tego, by spektakl był angażujący. Ważna jest dynamika, tempo, zmienność tematyki, radość twórcza, skrzące się pomysłami – niekiedy bezkompromisowe – działania.

Stawiamy na pole wzajemnej komunikacji pomiędzy widzem a aktorem/bohaterem. Ważne jest co aktor ma w duszy, głowie i sercu. Każdy z aktorów jest z innego środowiska, na scenie zobaczymy, jaki to ma wpływ na kształtowanie roli.

W spektaklu zaprezentowane zostaną różne stylistyki, m.in „Makbet” po kaszubsku i rapowany „Otello” – mówi Rafał Ostrowski.

Twórcy:

Tekst: Adam Long, Daniel Singer, Jess Winfield

Przekład: Włodzimierz Kaczkowski

Reżyseria: Rafał Ostrowski

Muzyka: Tomasz Przyborowicz

Scenografia: Monika Wójcik

Obsada: Sławomir Głazek, Filip Jasik, Kacper Lech

Czas trwania: 120 minut, z przerwą

Szczegóły

Do pobrania

    Powiązane Aktualności

    Co nowego w projekcie?

    Brak wpisów...

    Powiązane Wydarzenia

    Brak.

    Hej! To ja, PopUp.

    Masz dość telewizji i platform streamingowych? Potrzebujesz odrobiny dystansu i czasu tylko dla siebie? Szukasz informacji o spektaklach, koncertach i kreatywnych warsztatach?

    Zapisz się do naszego newslettera i dowiedz się więcej o wydarzeniach i atrakcyjnych promocjach przeznaczonych wyłącznie dla subskrybentów. 

    Co Ty na to?

    Dziękuję, nie jestem zainteresowany. Wybieram niebieską pigułkę.
    Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy identyfikatory plików cookies w celach marketingowych, w tym wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji, a także celach analitycznych i statystycznych, a także na zapisywanie i przechowywanie plików cookies na Twoim urządzeniu. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.