NOSAJ THING | koncert

NOSAJ THING ponownie w Teatrze Szekspirowskim – 9 marca, 20:00

Scena Odkryć zaprasza na drugi trójmiejski koncert genialnego artysty z Los Angeles

NOSAJ THING, czyli Jason Chung to amerykański muzyk, DJ i producent muzyki elektronicznej, którego Teatr Szekspirowski gościł po raz pierwszy dwa lata temu. 9 marca artysta wraca m.in. z materiałem z nowej płyty Parallels, wydanej we wrześniu 2017 nakładem wytwórni Innovative Leisure.

 

Jego utwory słyną z nastrojowości, liryczności i oniryzmu. Artysta na swoim koncie cztery albumy studyjne – Drift, Home, Fated oraz wspomniany Parallels. Tworzył muzykę dla takich gwiazd jak Kendrick Lamar, Kid Cudi, Busdriver, Flying Lotus, Nocando, a ostatnio współpracował z Chance the Rapper.

 

Najnowsze dzieło przynosi dziesięć utworów, większość z nich to instrumentale, ale są też numery z wokalistami, co stało się już swego rodzaju tradycją. W kawałku All Points Back To U pojawił się związany z wyspiarską sceną elektroniczną Steve Spacek i ta współpraca przyniosła naprawdę piękny rezultat. (…) Niemniej pięknym numerem okazuje się kompozycja How We Do, w której pojawia się Kazu Makino (frontmanka trio Blonde Redhead), skądinąd śpiewająca już u Jasona Chunga w pamiętnym singlu Eclipse/Blue. (…).

Czwarty longplay Nosaj Thing to album kompletny, bez słabszego numeru, a z kilkoma wybitnymi, zbudowany z ponad przeciętnym wyczuciem do sterowania uwagą słuchacza. (…) Materiał idealnie równoważy użycie brzmień analogowych i cyfry generując atmosferę pełną nostalgii, melancholii, po prostu wrażliwości.

Bartek Woynicz, nowamuzyka.pl

 

Nowa płyta Jasona Chunga aka Nosaj Thing, jest bardziej otwarta niż jego dotychczasowe albumy i jest efektem współpracy z takimi artystami, jak Zuri Marley, Blonde Redhead’s Kazu Makino i Steve Spacek. Elektroniczny producent z Los Angeles nigdy nie był samotnikiem, ale ostatnie lata spędził, starając się żyć bardziej ekstrawertycznie. Po raz pierwszy w swojej karierze Chung zadeklarował, że postanawia być bardziej towarzyski, a jego czwarty album, Parallels, nosi znamię tej zmiany i jest pełen przyciągających się przeciwieństw: piękna i dysonansu, miłości i żalu, duchowości i mechaniczności.

Nina Corcoran, pitchfork.com